Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zmurfan
Vad behöver man för material om man ska sy egna amningsinlägg?

Jag har för mig att jag sett någon tråd eller sida med sytips för det men hittar det inte nu.
Någon som sytt egna som kan hjälpa?
Användarens profilbild
Av äpple
Jag sydde egna med flanell på insidan. Några med ett lager flanell och ett lager fleece på utsidan. Några med ett lager flanell, ett lager polar(?)fleece (som uppsugande lager) och ett lager PUL på utsidan. Frotte borde fungera bra som inre lager så alltså typ samma material som i tygbindor. Jag läckte inte så mycket så jag tyckte de med PUL blev för stela och varma. Jag gjorde mina helt cirkulära platta. Jag har sett inlägg till försäljning som har ett litet insnitt så de blir mer som en kon.
Om jag skulle göra några nu, skulle jag nog testa och sy några med bamubvelour innerst, det borde väl bli mysigt?
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag sydde av två lager frotté förra omgången. De blev inte täta, men sög bra. Klippte fyra rundlar ungefär 10 cm i diameter, zz-ihop dem två och två. Klart! Jag tog lite handduksstuvar jag hade hemma, men det går ju lika bra att ta av befintliga handdukar. Är de väldigt tunnslitna kan det säkert behövas tre eller fyra lager. Vill du ha så att de garanterat inte läcker kan du sätta fleece eller PUL på baksidan också. Ull funkar såklart också, men då kan man inte tvätta de lika varmt, jag tycker isf det är smidigare att ha ett löst ullinlägg utanpå.

Förresten skulle jag nog göra de större om jag gjorde nya idag, 10 cm tyckte jag var i minsta lagert. 15-20 cm kanske är bättre.
Användarens profilbild
Av ellla
Jag gjorde i pocket format. En ficka med ett lager pul och ett lager microfleece, sen gjorde jag inlägg till dem i bambuflanell och frotte´. Storlek som en CD-skiva.
jag läcker massor så det är bra att jag kan stopa i det som finns till hands om inläggen blir dyngsura.

Jag har köpt från Fuzzi, de är med microfleece inners, ett par lager flanell tror jag och sen pul. De är helt platta och fungerar utmärkt!
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag har inte läckt något de andra gångerna. Å andra sidan växte inte boobsen 2 kupstorlekar de föregående gångerna heller. Så man vet ju inte hur det blir den här gången. Jag tänkte det kunde vara bra att ha något utifall att. Kanske.

Det fanns 2 par amningsinlägg i papper i den baby box vi hämtade ut. Men papper på boobsen vet jag inte om jag vill ha. Fleece har jag ganska mycket. Flanell har jag nog inget kvar av. PUL har jag inte alls. Ull har jag inte heller. Förutom en stor ullfilt som jag inte vet om det går göra något av. Sen kanske det inte går göra något med den alls heller. Vet inte hur länge den har legat i förrådet innan vi flyttade till huset.
Användarens profilbild
Av ellla
zmurfan skrev:Jag har inte läckt något de andra gångerna. Å andra sidan växte inte boobsen 2 kupstorlekar de föregående gångerna heller. Så man vet ju inte hur det blir den här gången. Jag tänkte det kunde vara bra att ha något utifall att. Kanske.

Det fanns 2 par amningsinlägg i papper i den baby box vi hämtade ut. Men papper på boobsen vet jag inte om jag vill ha. Fleece har jag ganska mycket. Flanell har jag nog inget kvar av. PUL har jag inte alls. Ull har jag inte heller. Förutom en stor ullfilt som jag inte vet om det går göra något av. Sen kanske det inte går göra något med den alls heller. Vet inte hur länge den har legat i förrådet innan vi flyttade till huset.
jag har lite pul du kan få! Det behövs ju inga mängder direkt....
Användarens profilbild
Av zmurfan
ellla skrev:
zmurfan skrev:Jag har inte läckt något de andra gångerna. Å andra sidan växte inte boobsen 2 kupstorlekar de föregående gångerna heller. Så man vet ju inte hur det blir den här gången. Jag tänkte det kunde vara bra att ha något utifall att. Kanske.

jag har lite pul du kan få! Det behövs ju inga mängder direkt....
Tack för erbjudandet. Jag avvaktar lite dock. Tänkte se om jag kan köpa några begagnade först och prova. Fast det är ju ingen panikbrådska än. :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?