Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vi köpte 3 uppspända taveldukar billigt på lidl, 20x30 cm tror jag, som jag tänkte barnen skulle få gå loss på.
Har gjort det en gång innan med oljefärg. Den är helt underbar och blir så glad när jag ser den. Men jag kommer inte använda oljefärg denna gången då de såklart lyckades täcka både sig själva och hela duschen med färg. Inte roligt att behöva tvätta sina små med lacknafta :roll:

Nu blir det tavlor till släkten signerade Moa och Millie!
Bild
Bild
Helt ljuvliga :loving:
melon skrev:Bild

Första paret grytlappar färdiga! Hela familjen har hjälpt till, Siri coh Dante har ritat (ser ni att 2-åringen kan härma och skriva sitt namn redan? :shock: ) och pappan har broderat och jag har sytt ihop dem. :app: Detta blir årets julklapp till mor- och farföräldrar. Tror vi måste ha ett par också :loving:
kamalot skrev:Ärtpåsar med bokstäver är ju helt genialiskt! :vågen:
Jag håller med, jag har också tänkt att sy det. :vågen:
Jag hittade en jättefin inspiration här: http://lilblueboo.blogspot.com/2009/07/ ... spell.html
Det här med ärtpåsar är jag sugen på till sonen -har vete hemma så det får bli det i. Men funderar på att trycka bokstäverna, de borde väl gå lite fortare? Eller att trycka olika figurer på? :hmm:
:gaah: varför ska min symaskin bråka nu för... när man är som mest sugen på att sy :?

små vetepåsar ska jag sy, några till brorsbarnen och några till oss :fnissa:

Nu ska jag bara klura ut om jag ska göra med bara första bokstaven till barnen och sen dubbla påsar till båda (en att ha liggandes i frysen, till vardera barn)... eller om dom skulle få sitt namn... :hmm:
Fast det blir ju lite orättvist för barnen då kanske :hellu:
Brorsbarnen har 3, 3 och 5 bokstäver, mina barn har 7 och 9 bokstäver. :lol:

Vilka bekymmer :lol:
Grönöga skrev:
JinxLinda skrev:
:lol: Äsh då, du har två månader på dig att tänka på hur det ska bli (och kanske även sy lite) :tumup: :heart:
Ja kanske man lyckas sno lite tid på mammas symaskin
JinxLinda skrev:
Grönöga skrev:
JinxLinda skrev:
:lol: Äsh då, du har två månader på dig att tänka på hur det ska bli (och kanske även sy lite) :tumup: :heart:
Jag (vi) har ca 5 symaskiner - du kan ju komma hit och låna - fast det blir nog lite långt, men du får fika :wink:
Grönöga skrev:
JinxLinda skrev:
Grönöga skrev:
JinxLinda skrev:
Jag (vi) har ca 5 symaskiner - du kan ju komma hit och låna - fast det blir nog lite långt, men du får fika :wink:
:fnissa: Det beror väl på var i dalsland du bor ;)
åmål till, typ :roll:

nej godnatt godnatt julklappspysseltråden, imorgon lovar jag att återkomma med hur du gör julklappar av ett sönderklippt självporträtt som blev för blått :gaah: :crazy: :zzz:
JinxLinda skrev:Mer LP insperation
Glasunderlägg & väggklocka kanske?
Vi har en väggklocka av en skiva. Men inte av en lp utan av en gammal stenkaka. Tycker de ofta är snyggare. Lite mindre, lite kraftigare och etiketten i mitten är ofta mer enhetlig typ bara röd med svart text och guldfärg. Urverk finns på t.ex Clas Ohlson tror jag. Eller Jula eller liknande och kostar inte så farligt mycket. Kan hända att man får borra hålet i mitten på skivan lite större.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 32

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?