Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lillblomma
Hej pysslare!

Jag tänkte försöka mig på att pyssla lite pärlor… Jag har fått världens finaste :app: www.wgaard.se :app: namnbrickor med barnens och makens namn som jag har i en ring mitt på en kedja runt halsen. Såååå fint!

Till det skulle jag vilja pyssla ”berlocker” med karbinhake som jag kan haka på, med lite olika stil, pärlor och färger till olika kläder. Men.

Jag var på Panduro och letade. Köpte hakar, hattnålar, lite tunn kedja, en förpackning ringar som jag tror man har till att tex fästa kedjan med haken, ett par små glashjärtan och en förpackning vita ”pärlor”, vet inte vad de heter. Vanliga vita pärlemopärlor… Fast det var väl fejk... Och så köpte jag ett färdigt ”kit” som skulle bli ett armband, men jag tänkte bara använda pärlorna för det var lite olika. (Jo, ni hör. Jag är ett blåbär.)

Mitt problem är nu att alla förpackningar var så hiskeligt stora. Jag vill ju bara ha kanske 5-10 av varje sort… Lite olika.

Jag förstår att det tar ett tag att bygga upp ett eget bassortiment, men jag har inget behov av 40 vanliga vita pärlor, jag tror att jag kommer göra berlocker allteftersom jag kommer på att jag vill ha en med lite grönt till den kavajen, eller en till med svart och lila etc. Eventuellt att jag kanske gör matchande örhängen till nåt speciellt tillfälle... Och då vill jag hitta pärlor då…

Vilket är ert bästa pärlställe? Kan man köpa pärlor styckevis? Tror att det fanns en sån affär tidigare i Solna C, men inte längre (eller ligger den bara nån annanstans i centrumet?). Det finns nåt som heter Perlhuset (?) där jag visst har 10%, är det bra?
Jag tänkte beställa från smyckesverkstan.se, för de är de enda som jag hittat (på nätet, jag hatar eg att springa i butiker) som har hjärtlänk och jag vill gärna göra en berlock liknande den vit/rosa på www.namnsmycken.com, och de har fina pärlor med, men 120 pärlor på en 40 cm sträng, så mycket behöver jag verkligen inte!

Jag förstår ju att Panduro är för blåbär, men jag trodde det skulle duga, men nä, jag hittade inte det jag sökte (bla vill jag ha en svart pärla i form av ett hjärta, vill vardags…)
Så, tips?

Nät eller IRL-butiker i Stockholmstrakten (helst city eller norrort då kanske…) vilka är era favoriter? Tex så skulle jag vilja ha helt släta runda pärlkåpor i silver…

//A
Användarens profilbild
Av MuuM
Det finns en pärlbutik på Högalidsgatan om du har vägarna förbi Hornstull. Sen fanns det en uppe på berget vid Slussen men jag tror den lagt ner. :hmm: Kanske att det ligger en på Hornsgatan uppe vid Mariatorget också, mera pysselinriktad... Det ska jag dock inte svära på.
Av Lillblomma
Hade ingen tur idag...
Först snurrade jag som en tok för att komma till, och hitta en parkering nära Tegnergatan 14 där Perlehuset enligt uppgift skulle ligga. Hittade ingen parkering i närheten utan fick betala 15 kr för att parkera två kvarter bort.
Väl där ligger en skoaffär på adressen.
Frågar i en butik intill och de tror nog att Perlehuset slagit igen. Eller kanske hade de flyttat till Frejgatan 4? Där kunde det iaf ligga en pärlbutik, och eftersom det ändå var på min väg ut från stan så åkte jag förbi där med, och nä. Där finns inte heller nån pärlbutik...
Verkar som att det är nätet som gäller och nu har jag hört mycket bra om Smyckesverkstan så det blir nog en beställning där till att börja med.
Sen ska jag kolla in de där på söder nån annan dag.
Men tack i alla fall.
//A
Av ele
dessa två butiker har jag handlat pärlor på i Stockholm. Trevliga affärer och du kan handla pärlor styckesvis och få hjälp i butiken om du har frågor

Zionesse
Plan 4, Butiksgatan, Mörby Centrum
http://www.zionesse.se

Sirlig
Högalidsgatan 36A
http://www.sirlig.se

detta låter ju också som en pärlaffär, har inte handlat där:
Pearlchain
Gallerian, Hamngatan 37
Solna Centrum
Handen Centrum
http://www.pearlchain.se/

kolla för säkerhets skull adresserna på deras hemsida, uppgifterna jag har kan vara gamla...
Av Lillblomma
Å, Mörby Centrum, me like! Där passerar jag ju varje dag!
Den ska jag kolla in, det vore ju perfekt med en bra pärlbutik så där på väg hem fårn jobbet! Varje dag...

Tusen tack!
//A
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?