Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag undrar, var köper ni blixtlås till era projekt? Och sådana där kantband?

Håller med om att det vore skoj att få se resultaten sen! :tumup:
Användarens profilbild
Av Nemone
Emmamedhunden skrev:Skulle inte sy ullbyxor av det, det går att tvätta i vanligt tvättprogram och är dessutom rätt glest. (tovar sig inte)

Jag har sytt bla detta...
overall
Bild
Jacka med huva
Bild

:heart: :love: :heart: :love: FINT!
Jag klurar på mitt första ullfrottéprojekt; en halsduk till sonen som hatar att knäppa jackan upp till hakan. Ullfrottén på insidan och något mjukt men lite tätare på utsidan, men vad? :hmm: Visst borde det funka med vanlig bomullsinterlock eftersom ullen inte transporterar eventuell fukt in mot kroppen? Det måste vara något sonen tycker är fint så han har den på sig (just nu är fint = rosa, orange, lila, blommor, nyckelpigor, tåg och Barbapappa)
Liten vus skrev:Jag klurar på mitt första ullfrottéprojekt; en halsduk till sonen som hatar att knäppa jackan upp till hakan. Ullfrottén på insidan och något mjukt men lite tätare på utsidan, men vad? :hmm: Visst borde det funka med vanlig bomullsinterlock eftersom ullen inte transporterar eventuell fukt in mot kroppen? Det måste vara något sonen tycker är fint så han har den på sig (just nu är fint = rosa, orange, lila, blommor, nyckelpigor, tåg och Barbapappa)
Låter hærligt! :tumup: Bild sen? :D
Bild
Bild
Det är det i rött som är i ullfrotté.
Blöjbooster i 3lager, mössa i ullfrotté/fleece, mössa i ullfrotté/bomullsfrotté, Halskrage i ullfrotte, tröja m bäbisskärning,
2a bilden långkalsonger med brun mudd från "knyttet´s" pop-ull.

Overlocken har fått jobba! :D
Nämen! Jag har aldrig hört någon som haft problem med att det kliar när det gäller ullfrotté. Han måste vara känslig. Så trist för dig. :( Har tyvärr inga bra tips, eftersom jag inte stött på problemet i vår familj eller hört om det heller.
Kul att se era alster. Jag går och ruvar på en plan: jag skall sy mamelucker till mig själv, och om jag känner mig vågad skall jag använda någon av all spetsresår jag samlade på mig när vi hade sytt trosor på jobbet. Skall planera lite till och arbeta mig ner i tyghögarna...
glis skrev:Kul att se era alster. Jag går och ruvar på en plan: jag skall sy mamelucker till mig själv, och om jag känner mig vågad skall jag använda någon av all spetsresår jag samlade på mig när vi hade sytt trosor på jobbet. Skall planera lite till och arbeta mig ner i tyghögarna...
Bra val, jag tänkte också på mamelucker! :tumup: Har du nåt bra mönster att tipsa om? :hmm: (Ska kolla om jag inte har nåt gammalt för cykelbyxor eller så, det borde ju passa...). Fast här blir det nog utan spets...

_____
Emmamedhunden: Fina saker! :D Vad har du använt för kantband till tröjan?
Kantbandet till röda tröjan är blått ulltyg från ett par av sambons gamla ullångkalsonger. Som var trasiga i grenen. De räckte till tröja och byxor med, fast i stl 74. Annars är trikån som "knyttet" sålde förut bra, tunn. Så mitt tips är att slakta ngt gammalt ullunderställ som blivit trasigt eller fult och använda till mudd/kantband. Bäst om det är riktigt tunnt förståss. Tror shuna hade ullkantband att sälja annars, vet inte tjocklek och töjbarhet på de.
Jag har sytt ett par brallor till Agnes:
Bild

Den tjocka gröna frottén jag köpte förra året har jag tänkt ska bli byxor till mig själv. Mina gamla fleecebrallor är så noppiga och läbbiga nu.
Jag skulle vilja sy en jacka/tröja till Agnes också, men vi får se. Jag tyckte inte riktigt om att sy i den, tyckte det var svårt att få snygga sömmar när den är så löst stickad.
Emmamedhunden: Tack för kantbandstips! :D

Knyttet & K: Fina röda brallor! :D
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?