Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Hallon
Så har man hängt här på SB i nästan ett år utan att bära i sjal. (Det började med en beco...) Och så skulle trean komma och jag förberedde mig med enklast möjliga trikåsjal (Granit) för att prova och kanske köpa något mer "riktigt" om det kändes bra. Packade ner den i BB-väskan och fantiserade om hur jag skule gosa bäbis med sjal i BB-korridorerna... Och vad hände? Jag fick inte till det! Inte på BB! Inte hemma! Inte med hjälp av maken! Inte alls! Är det sjalen eller mig det är fel på? Den verkar liksom för kort? Och jag för tjock? Ska man dumpa Graniten och satsa på en finsjal direkt? Men tänk om jag inte fixar det ändå?

Tur att jag köpte en peekaboo också, för den trivs han så gott i...
Senast redigerad av Hallon den tor dec 10, 2009 12:20, redigerad totalt 3 gång.
Användarens profilbild
Av anxy
du klarar dig lääänge med peekaboon :loving:
annars kan du komma hit och öva eller låna :D
Användarens profilbild
Av sanna73
Jag tror faktiskt granitsjalen kan vara en del av problemet. När jag känt på dem har jag tyckt att de är alldeles för sladdriga. Så en längre, lite mer stabil sjal kan säkert vara till hjälp. Sedan tycker jag du bokar in en Göteborgsträff och så får du lite stöd och hjälp från dem som tränat lite mer :heart:
Användarens profilbild
Av nikolin
Jag kan nog låna en mysak-sjal från Sofia som du kan prova, de är ju inte dyra om du skulle vilja ha en sen. Jag hjälper dig så gärna att knyta!
Användarens profilbild
Av mica
Jag tror också du kan bli hjälpt av att byta sjal. Trikåsjalar har jag haft en BabyBundler och en Sino och det var stor skillnad. Jag gillar BaBun mycket mer. Den är stadigare, snor sig inte osv. Men smaken är ju olika så det gäller att pröva.

Och så vet du väl att du behöver mer än en sjal. :app:
Användarens profilbild
Av anilov
Vi hade en Granit, en Sino och en Moby när E tittade ut. Kanske berodde det på att han var ganska stor (4,5 kg)när han kom, men jag tyckte att Graniten och Sinon var likvärdigt dåliga. Sladdriga, skar in och jävlade sig. Mobyn var mycket skönare att bära i, stadig men ändå lite stretchig, lätt att fördela vikten och knytningen höll, många timmar. Så låna och testa! Sedan körde jag mest mei tai tills E blev runt året, då började jag med vävd sjal på riktigt igen.
Av Sofie
Jag har en babybundler om du skulle vilja prova någon annan sjal :wink:
Biskopsgården som sagt, var på hisingen håller du till?
Användarens profilbild
Av Hallon
Yes! Jag tror att jag fick till det med graniten! :vågen: Men han vägrar att ha huvudstöd... Och så blir man tydligen väldigt sugen av att vara så nära mjölken hela tiden :loving:
Hallon skrev:Yes! Jag tror att jag fick till det med graniten! :vågen: Men han vägrar att ha huvudstöd... Och så blir man tydligen väldigt sugen av att vara så nära mjölken hela tiden :loving:
:vågen: L vägrade också huvudstöd, fick gå med en hand under huvudet på honom hela tiden innan han kunde hålla det själv.
Användarens profilbild
Av jazoo
Åh så skönt att du fått till det! Mina barn har inte heller gillat huvudstöd när de varit vakna, men det funkar bra utan också.

Jag upplever att granitsjalen är lite sladdrig, kan det vara orsaken till att det är svårt att få till det? Kanske är det lättare med en annan sjal? Vill du komma till Spånga och hämta så får du gärna låna.
Användarens profilbild
Av Hallon
jazoo skrev:Vill du komma till Spånga och hämta så får du gärna låna.
Hmm... Tack för erbjudandet, men... Jag har liksom inte varit utanför dörren sen jag kom hem med S. Och så bor jag ju i Göteborg... 8)
Användarens profilbild
Av jazoo
Hallon skrev:
jazoo skrev:Vill du komma till Spånga och hämta så får du gärna låna.
Hmm... Tack för erbjudandet, men... Jag har liksom inte varit utanför dörren sen jag kom hem med S. Och så bor jag ju i Göteborg... 8)
:oops: Jag kollade inte ens var du bodde. Hoppas det funkar nu i alla fall.
Sammanfattning:
Trikåsjal -uppskattas inte av Svante. Försöker "kravla ur". Svettigt.
Beco -krånglig med spädbarnsinsatsen. Uppskattas inte av Svante.
Manduca -enklare spädbarnsinsats. Uppskattas inte av Svante.
Ringsjal -funkar finfint vid amning, men annars inte så bekväm för mig.
Bärpåse -Funkar fint inomhus, men är svettig(peekaboo). För trång med ytterkläder!

Jag vill få till ett bra bärande utomhus, som helst både funkar vid promenader och mellan bil och dagis. Jag tror att jag är mer av en semänniska än sjalmänniska...
Och så vill jag att Svante ska uppskatta att bli buren, såklart. Nu upplever jag att han känner sig ihopklämd och instängd (kravlar, bockar och skriker när han bärs i grodposition). När kan man skippa spädbarnsinsatsen och ha benen utanför?
Jag har satt mina barn med benen utanför så snart det funkat. De har inte gillat grodpossition speciellt länge.

Mt har du testat det. Vi hade en eden när H var liten och den var underbar :loving:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?