Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av La Baula
Hej,

jag har en fin kortsjal ifrån Mexico som är 185 cm lång. Räcker det till att sy en ringsjal till mig? Jag är 160, lite kraftig. Sonen är 7 månader.

Sjalen har fina fransar idag (ingen stödkant alltså, där rök de centimetrarna) och jag måste förstås klippa av dem på ringsidan. Någon kreativ idé kring fransarna någon?

Hjälp sökes av alla imponerande skräddare vars resultat jag beundrat här på forumet!
Användarens profilbild
Av Helen
Börja med att mäta hur långt du behöver. Det går bort lite vid ringarna när du viker.
Vattensjalen är bara runt 180 cm tror jag och det blir inte mycket till svans till mig, men jag tror nog du kan få till det.
Skulle det vara för kort när du har mätt så hade jag valt att lägga till tyg vid ringsidan. Hade inte velat kapa de tjusiga fransarna...
Lycka till!
Användarens profilbild
Av sus
Testa att bara vika in fransarna under tyget när du syr dit ringarna, det har jag gjort på en sjal som jag sytt av en halsduk... Det funkar om fransarna inte är för tjocka.
185 cm borde funka på dig men det är svårt att veta utan att testa.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
La Baula skrev: Sjalen har fina fransar idag (ingen stödkant alltså, där rök de centimetrarna) och jag måste förstås klippa av dem på ringsidan. Någon kreativ idé kring fransarna någon?
Tycker gott du kan behålla fransarna! Passa istället på att vika dom mot "framsidan" av sjalen så blir det lite dekor uppe vid ringarna och du kan utnyttja så mycket som möjligt av sjalen, och om du senare ångrar dig och vill ha den som kortsjal igen är det bara att sprätta bort ringarna!
Körde den lösningen på min sarong-ringsjal, som förövrigt också var sissådär 180cm drygt!

Lycka till m knåpandet!
Användarens profilbild
Av La Baula
Tack för svar. Vad enkelt .. klart man kan vika fransarna utåt istället för innåt. Det brukar vara svårast att se de enkla lösningarna ... Längden duger ju att knyta med, så ringar borde funka oxå ...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?