Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elsa
Jag kan visa upp filten jag stickat åt systers kommande bebis också. Den blev riktigt gosig. Jag har äntligen gjort mig en pysselblogg där det finns lite mer stickat och pysslat. Därför kommer alla bilder på en gång nu. :Hahaa: Bloggen fungerar inte riktigt optimalt ännu. Jag ska få hjälp med det så småningom. Men kika gärna in ändå! http://jagellsliv.blogspot.com/

Bild
Av Umma
Elsa skrev:Tack, Umma! :D Garnet är växtfärgat ullgarn som jag fått av svärmor.
I like it.

Jag har fyndat garn idag :app: . Ullgarn från Kauni, betalade 90 kr för 300 g, kändes som ett bra pris! Det blir nog en ny Baby surprise Jacket. :think:
Stickar en mössa i Lucca fino nu, men jösses vad det tar tid att sticka i så tunt garn...
Användarens profilbild
Av amöba
Det ser jättehärligt ut, tycker jag. Kan se det stickat mycket mer än påskpynt. Sjal, vantar, mössa, kofta - vad som helst!
melon skrev:Jag har växtfärgat garn men fegade ur vid det orangea badet så färgen blev gul istället. Nu kallar jag garnet krokus. Kan man ha det till nåt annat än påskpynt? :hmm: :whut:
Användarens profilbild
Av tweed
Krokusgarnet är så fint :love: Jag har sett det irl :D Jag tycker att du ska sticka en riktigt vårig spetssjal av det.

Jag har stickat ett par benvärmare till H, de är långa, går upp på halva låret på henne, men jag ska nog ta upp mudden på dem och sticka dem ännu längre, dels för att det känns praktiskt att ha ett par tjocka babylegs att dra på över tajtsen när man bara ska ut till bilen och in från densamma, dels för att jag tycker att avmaskningen blev för hård. Hur gör man egentligen för att lyckas maska av tillräckligt löst?
Av IEDN
kvarnvik skrev:Krokusgarnet är så fint :love: Jag har sett det irl :D Jag tycker att du ska sticka en riktigt vårig spetssjal av det.

Jag har stickat ett par benvärmare till H, de är långa, går upp på halva låret på henne, men jag ska nog ta upp mudden på dem och sticka dem ännu längre, dels för att det känns praktiskt att ha ett par tjocka babylegs att dra på över tajtsen när man bara ska ut till bilen och in från densamma, dels för att jag tycker att avmaskningen blev för hård. Hur gör man egentligen för att lyckas maska av tillräckligt löst?

Avmaska varannan rät och varannan avig. Alternativt ta en större sticka.
Användarens profilbild
Av Ebboba
amöba skrev:Det ser jättehärligt ut, tycker jag. Kan se det stickat mycket mer än påskpynt. Sjal, vantar, mössa, kofta - vad som helst!
melon skrev:Jag har växtfärgat garn men fegade ur vid det orangea badet så färgen blev gul istället. Nu kallar jag garnet krokus. Kan man ha det till nåt annat än påskpynt? :hmm: :whut:
jag håller med amöba, garnet ser jättefint ut!
jag har stickat ett par byxor och en kofta till Love i riktigt gult, gult är jättefint på barn! en könsneutral färg som man ser alldeles för lite av idag tycker jag, det lyser ju upp så härligt och passar till det mesta.
Användarens profilbild
Av amöba
ellla skrev:
amöba skrev:Ångrar mig... jag ska inte svara på stickfrågor :oops:
vadan detta??
Äh, jag kan ju inte sticka. Men jag tänkte säga att jag kan tänka mig att det beror på sättet man maskar av (höll på att skriva avmaskar :fnissa: ) för det finns väl fler tekniker. Vill minnas att de få gånger jag har stickat så har det blivit stenhårt på ett sätt och bra på ett annat. Men jag vet ju inte vad något heter eller så :oops:
Av Umma
Ebboba skrev:
amöba skrev:Det ser jättehärligt ut, tycker jag. Kan se det stickat mycket mer än påskpynt. Sjal, vantar, mössa, kofta - vad som helst!
jag håller med amöba, garnet ser jättefint ut!
jag har stickat ett par byxor och en kofta till Love i riktigt gult, gult är jättefint på barn! en könsneutral färg som man ser alldeles för lite av idag tycker jag, det lyser ju upp så härligt och passar till det mesta.
:app: jag ska ju sticka i gult snart, mitt fina nya Kaunigarn är ljusgult...
Av Umma
amöba skrev:
ellla skrev:
amöba skrev:Ångrar mig... jag ska inte svara på stickfrågor :oops:
vadan detta??
Äh, jag kan ju inte sticka. Men jag tänkte säga att jag kan tänka mig att det beror på sättet man maskar av (höll på att skriva avmaskar :fnissa: ) för det finns väl fler tekniker. Vill minnas att de få gånger jag har stickat så har det blivit stenhårt på ett sätt och bra på ett annat. Men jag vet ju inte vad något heter eller så :oops:
Jo men klart du kan sticka :tumup: ! Du har ju helt rätt i att det finns olika sätt att avmaska, i-cord, avigt, rätt, i resår, säkert massa fler sätt. Jag brukar kolla efter ett par avmaskade maskor att det är lagom hårt annars gör jag om. Kollar igen och håller på.
Jag skulle vilja sticka en lite mindre spetsstickad sjal att ha som halsduk. Vad ska jag sticka i för garn? Det måste vara jättemjukt men gärna lite starkare så att det inte går sönder så lätt.

Och garnet är underbart melon :love: Jag älskar gult.
Igår kväll började jag på mitt första stickprojekt på väldigt länge. Sedan jag lärde mig virka resår har det alltid varit mycket enklare att plocka fram virknålen istället. Men jag har varit sugen på ugglorna så länge nu och tänkte ändå försöka ge mig på dem. De borde väl vara ett rätt bra nybörjarprojekt i flätstickning?

Så om allt går väl kommer snart en halsduk med ugglor vara klar.
  • 1
  • 197
  • 198
  • 199
  • 200
  • 201
  • 267

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?