Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av linafelicia
Jag stickade en huvudbonad i veckan som nog var mitt hittills snabbaste projekt. Jag tror det tog sammanlagt en timme men så var det grovt garn och tjocka stickor också.
Det känns som en blandning mellan ett pannband och en mössa. Det som tilltalade mig var att det är tänkt att passa när man har håret uppsatt och det har jag nästan alltid.
Förvånansvärt värmande faktiskt.
Bild
Mönster finns här: http://knitty.com/ISSUEwinter06/PATTcalorimetry.html
Användarens profilbild
Av sofiutane
Ja!! Det var ju en sån som jag ville att nån skulle översätta mönstret åt mig åt, men jag har fortfarande inte kommit mig för att sticka det. Kanske skulle ta och göra det nu istället för att sitta här och surfa... :hmm:
Användarens profilbild
Av linafelicia
sofiutane skrev:Ja!! Det var ju en sån som jag ville att nån skulle översätta mönstret åt mig åt, men jag har fortfarande inte kommit mig för att sticka det. Kanske skulle ta och göra det nu istället för att sitta här och surfa... :hmm:
Ja, gör det. Jag kommer nog göra fler för det var väldigt enkelt och roligt att sticka.
Användarens profilbild
Av linafelicia
IEDN skrev:Vart hittade du mönstret?
http://knitty.com/ISSUEwinter06/PATTcalorimetry.html
En väldigt snabb översättning:
Det är väldigt enkelt. Man använder kortvarv, dvs att man vänder mitt i arbetet.
Man får göra ett stickprov först och räkna ut hur många maskor som krävs för att det ska bli lagom långt och sitta bra på huvudet.
Sen är det stickat i resårstickning med två räta, två aviga.
Första varvet: 2r2a hela varvet.
Andra varvet: 2r2a fram till du har 2 maskor kvar på högerstickan. Vänd arbetet.
Tredje varvet: Lyft en maska. Sticka 3 maskor (fortsätt följa resårstickningen med 2r2a hela tiden) placera en markör. Sticka tills du har 2 maskor kvar på högerstickan. Vänd arbetet.
Rad fyra: Lyft en maska. Sticka 3 m. Placera den andra markören. Sticka till nästa markör. Vänd arbetet.
Rad fem: Ta bort markören. Lyft en maska. Sticka 3 maskor. Placera markören. Sticka till nästa markör. Vänd arbetet.
Upprepa rad fem 15 ggr (eller tills det är hälften så brett som du vill ha ditt pannband.
Rad sex: Ta inte bort markören. Lyft en maska. Sticka till nästa markör, vänd arbetet.
Rad sju: Lyft en maska, sticka till markör. Ta bort markören och sticka ytterligare 4 maskor. Placera markören och vänd arbetet.
Upprepa rad 7 17 ggr (eller så många gånger som behövs) tills 2 maskor är kvar längst ut i varje sida.
Rad åtta: Lyft en maska. Sticka till markör, ta bort markören. Sticka sista två maskorna. Sticka sedan hela nästa rad och plocka bort den sista markören.
Maska av löst.
Sy i en knapp i ena sidan. Till knapphål utnyttjar man ett av de små hålen som blir automatiskt när man vänder mitt i arbetet.
Användarens profilbild
Av sofiutane
Jag började men efter hälften insåg jag att det blir alldeles för tjockt/brett för att ha på huvet. Har nog för tjockt garn eller för stora stickor :hmm: . Får testa lite tror jag.
Användarens profilbild
Av sofiutane
Nä, nu repar jag upp. Blir så himla brett och så får jag stoora hål där jag vänt. Får testa igen med lite mindre stickor kanske.
Användarens profilbild
Av nalimea
Helt otroligt!

Jag har precis börjat sticka och skulle köpa ett garn. I butiken såg jag ett garn som jag inte letade efter, men som jag bara var TVUNGEN att köpa. Och jag tänkte göra en precis sån som är på bilden där, och har funderat fram och tillbaka i huvudet hur jag ska göra, men inte orkat leta något recept på nätet. Och vad händer?
Jag tittar lite bland "Visa nya inlägg" och ser en rubrik som tilltalar mig...för lätta stickprojekt vill jag ju ha så jag lär mig något nytt. Och så är det precis en sån jag vill ha. :vågen:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?