Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ketronya
Någon som har en beskrivning på hur man virkar runda dukar? Eller som på ett pedagogiskt sätt skulle kunna tänka sig att förklara för mig hur jag ska göra? :roll:

Det enda jag har virkat hittills är mormorsrutor, men det blir det ju inget runt av ;)
Användarens profilbild
Av Panakeia
Dorotea skrev:I princip så gör du ett varv med stolpar. Sen gör du ett varv till och gör ökningar, typ varannan gång gör du två stolpar i förra varvets maska :hmm: eller hur det heter. Varje varv gör du ökningar. Det är lite olika hur många ökningar du måste göra per varv. Men sån är principen ;)

Om du gör typ en mormorsruta, men i stället för fyra grupper av stolpar så gör du fem, då får du en femhörning. Sex grupper blir en sexhörning osv. En tiohörnign är nästan rund ;) JAg brukar göra mormorsrutor med grupper om tre stolpar, om man gör en månghörning måste man för det första göra större mittring och för det andra göra mindre grupper - två eller bara en stolpe. Man kan experimentera sig fram, blir det för trångt så blir ringen bubblig. ;)

:blahblah: Känner mig bäst på att förklara :hellu:
jo, för länga förklaringar brukar ju vara paradgrenen såghär dags!

jag fattar i alla fall... (kan inte förklara bättre själv...)
Användarens profilbild
Av Ketronya
Tack Dorotea, jag tror jag fattar faktiskt :D
Då består duken enbart av stolpar, vilket är smart att börja med, men sen när jag vill avancera :lol: hur svårt är det att göra något i stil med den här?
Bild
Användarens profilbild
Av Ketronya
Dorotea skrev:Det är faktiskt inte så svårt som det kan se ut! :D När man virkar så har man ju bara stolpar, luftmaskor, smygmaskor... och kanske något mer :hmm: men kan man virka en mormorsruta så kan man ju alla de grejerna :tumup: Den på bilden ser inte ut att ha några mer avancerade element än så! :D
Sant, sant :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?