- tis okt 13, 2009 22:11
Nej men jag kan försöka beskriva lite bättre. Eller så förvärrar jag det bara
Jag inser nu att när jag försökte sticka så vanten växer nedåt/från mig, så stickade jag på stickorna längst bort från mig. Då insåg jag att det blev som fel. Då blev avigsidan utåt.
Så jag snurrade stickningen ut och in och då pekar stickningen uppåt/mot min mage istället men rätsidan kom utåt.
Då blir det att jag stickar på stickorna som är närmast mig.
Vilket säkert är det rätta sättet att sticka för det är nog säkert lättare. Jag är nog lite bakvänd hela jag
Förstår du eller är det fortfarande dåligt beskrivet?
Fryle skrev:Indah skrev:Kan jag få kasta in en nybörjarfråga i den här tråden? Det är nog en rätt så löjligt fråga och ni får skratta.Intressant beskrivning, har du bild på det?
Det är så att jag har börjat sticka ett par vantar. Jag använder mig av 5 st strumpstickor. För mig känns det som logiskt att vanten ska växa "nedåt". Men när jag stickar så växer vanten uppåt, mot mig så att säga. Hur ska det vara egentligen? Kommer det ställa till problem för mig när jag tex ska göra tummen osv?
Nej men jag kan försöka beskriva lite bättre. Eller så förvärrar jag det bara

Jag inser nu att när jag försökte sticka så vanten växer nedåt/från mig, så stickade jag på stickorna längst bort från mig. Då insåg jag att det blev som fel. Då blev avigsidan utåt.
Så jag snurrade stickningen ut och in och då pekar stickningen uppåt/mot min mage istället men rätsidan kom utåt.
Då blir det att jag stickar på stickorna som är närmast mig.
Vilket säkert är det rätta sättet att sticka för det är nog säkert lättare. Jag är nog lite bakvänd hela jag

Förstår du eller är det fortfarande dåligt beskrivet?
V född april -06 och L född november -07, V född maj - 15