Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Startar upp lite lugnt här med en bild av ett av förra årets julpynts-pyssel! :-D

Material:
Virkad duk (är man flitig kan man ju virka egna små blommor men jag valde istället att ge en loppisduk en ny karriär)
Trälim + vatten
Tråd till hängen
(glitterspray)

Hur?
Blandade trälim och vatten och dränkte in hela duken i detta. Kramade ur, sträckte ut och lät torka liggandes på en bricka täckt med plastfolie.

När duken var torr klippte jag isär de olika blommorna/stjärnorna.
För att få lite extra stadga doppade jag dem en gång till i vatten/lim-blandningen och la dem sedan på brickan igen för att torka.
(och för att få lite glitter passade jag på att spreja dem med glitterspray medand de fortfarande var blöta av lim)
Medans de färdiga stjärnorna/blommorna torkade vände jag på dem några gånger för att ha lite koll på så att det inte skulle bli några fula lim-rester på dem.
(Ville ju att de skulle se enbart virkade ut, allt lim till trots... :wink: )

När stjärnorna var helt torra och stela knöt jag i öglor så att de gick att hänga upp i granen - och pyntet är klart! :D

Bild
Användarens profilbild
Av Din mamma
CrazyMagpie skrev:Startar upp lite lugnt här med en bild av ett av förra årets julpynts-pyssel! :-D

Material:
Virkad duk (är man flitig kan man ju virka egna små blommor men jag valde istället att ge en loppisduk en ny karriär)
Trälim + vatten
Tråd till hängen
(glitterspray)

Hur?
Blandade trälim och vatten och dränkte in hela duken i detta. Kramade ur, sträckte ut och lät torka liggandes på en bricka täckt med plastfolie.

När duken var torr klippte jag isär de olika blommorna/stjärnorna.
För att få lite extra stadga doppade jag dem en gång till i vatten/lim-blandningen och la dem sedan på brickan igen för att torka.
(och för att få lite glitter passade jag på att spreja dem med glitterspray medand de fortfarande var blöta av lim)
Medans de färdiga stjärnorna/blommorna torkade vände jag på dem några gånger för att ha lite koll på så att det inte skulle bli några fula lim-rester på dem.
(Ville ju att de skulle se enbart virkade ut, allt lim till trots... :wink: )

När stjärnorna var helt torra och stela knöt jag i öglor så att de gick att hänga upp i granen - och pyntet är klart! :D

Bild
Men åh så fint och pyssligt! Det där ska jag göra.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Din mamma skrev:Min farmor hade nått knep med sockervatten för att få virkade saker att stelna, någon som vet hur man gör då?
1,5 dl florsocker
3 msk vatten

Blanda ordentligt, ner med det som ska stärkas. Krama in sockerlösningen ordentligt. Krama ur och torka.

Wow vilka fina hängen CM! Jag påbörjade ett virkprojekt förra året (det kom inte så långt) så det där vore definitivt något för mig :tumup:
Användarens profilbild
Av amöba
Smart sätt att använda en loppisduk! Jag älskar alla sätt att återanvända hantverk. Fint blev det också :D
Användarens profilbild
Av Elsa
Wow! Vilket bra tips, Crazy Magpie! :shock: :tumup: Och vad fint det blev. Tack och bock! :D :heart:
Av Abunai
Jag vill också bidra med något, eller pyssla något! Men jag har inget material över huvud taget hemma och ingen tid att pyssla med det på... :( Följer tråden med längtan i stället. 8)
Användarens profilbild
Av amöba
Maddemoa skrev:
noranora skrev:
Själv funderar jag på att man skulle kunna göra julkort utifrån den här idén: http://www.lollychops.com/lollychops/20 ... trees.html

De var jättefina! Blir genast sugen på att leta tygrester som går att använda!
Borde gå att göra med alla fina origamipapper jag har liggande här med! :app:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?