Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

vickan1976 skrev:Ja, först värmer du LP-skivan i ugnen, tar 30-50 sek. Du ser när den börjar bli varm och mjukna. Då tar du ut den och trycker snabbt ner den i en bunke. Lycka till!
:tumup:
Anjapanja skrev:Min svägerska gjorde ett 2-vånings kakfat av två udda tallrikar, en stor och en lite mindre samt en gängstav. Borrade hål i tallrikarna och fäste i staven med bricka och mutter. Med möbeltassar i botten och en skåpknopp i toppen på staven blev den jättefin och enklare än man tror!
Kom till och tänka på en sak, hur kan den stå sen med muttern i botten? :hmm:
Ketronya skrev:
Anjapanja skrev:Min svägerska gjorde ett 2-vånings kakfat av två udda tallrikar, en stor och en lite mindre samt en gängstav. Borrade hål i tallrikarna och fäste i staven med bricka och mutter. Med möbeltassar i botten och en skåpknopp i toppen på staven blev den jättefin och enklare än man tror!
Kom till och tänka på en sak, hur kan den stå sen med muttern i botten? :hmm:
Hon satte på självhäftande möbeltassar och det funkade, dom byggde nog höjd för att kunna stå trots muttern.
Grytlappar med broderade små konstverk på var en bra idé :notes:
Här ska sys lite utklädningskläder också.
Funderar på en tygkasse också med någon form av formgivning/färgsättning med hjälp av barnen. Handavtryck kanske. Eller en bild på barnen som har gjorts mer "pixlig" )hoppas att ni förstår vad jag menar....
Ska sy en liten väska till systerdottern också.

Så roligt med lite inspiration!
Ketronya skrev:Jag har gjort chokladcerat, det är verkligen smaskens och detta cerat återfuktar och läker torra läppar på riktigt, inga mineraloljor (typ lypsyl) som man bara blir beroende av och som man är lika torr igen när man slutar använda det!
Nu har jag gjort chokladcerat! Verkligen chokladigt, perfekt för chokladälskare. Första ceratet ut blir till en tjej som fyller 13 i veckan. Resten får vänta till jul! Tack för bra tips. :app:

En julklapp som är på gång är en liten kudde med 2,5-åringens handavtryck som jag broderat på ovansidan. Vi får se vem som får det. Kanske blir en så liten kudde att det blir en nåldyna istället ;)
Oj! Hade bara tassat den här tråden tidigare, men nu har jag äntligen börjat läsa igenom! Vad mycket bra ideer! Chokladceratet ska jag absolut göra och i år så ska minsann treåringen få vara mer aktivt att göra julklappar, tänk vad skönt om julklapparna kunde vara klara redan i november! ( drömmer mig bort.., har lite svårt för just julen ibland..)

Ska läsa vidare bakåt i tråden nu!
Nu ligger tyget till en kasse i tvättamskinen. Efterosm det ska bli tryck på så tvättar jag först (brukar slarva med det annars).
Passade på att köpa lite annat smått och gott att skapa julklappar av när jag ändå var i väg och handlade.....

Så nu ska det skapas......
Axels mamma skrev:Nu ligger tyget till en kasse i tvättamskinen.
Med risk för att du redan skrivit det frågar jag ändå vad du köpt för tyg? Och vad tänker du sy för modell?
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 32

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?