Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Suskiv
Hur förvarar ni allt som hör till handarbetesdelen?

Jag får ingen ordning på nått här. Känns som allt bara sprids runt överallt och jag sen inte hittar det när det behövs. Inte blir det lättare av att Vidar gillar att sno stora quick knit-ringen och springa runt med den runt halsen och leka pistol med de stora virknålarna (en 10:a är helt försvunnen).

Jag skulle behöva få undan virknålar, stickor, guick knit-ringar, saxar, nålar, måttband, garn, tyg, tråd, mönsterbeskrivningar, handarbetsböcker och symaskin. Samtidigt ska det vara lätt att komma åt och hitta. Helst utan att barnen får tag i grejerna. Ett hobbyrum skulle vara drömmen, men sånt lyx är bara att glömma.
Användarens profilbild
Av Axels mamma
JAg har en liten "byrå" i trä som såldes på IKEA för ett par år sedan (vet inte om de finns nu). I den stora lådan har jag stickor och virknålar som jag använder ofta. I de mindre lådorna, tråd, måttband, band etc.
Till de stickor som inte kommer fram så ofta har jag som ett långt runt pennskrin i skinnliknande material. Har fått en av makens farmor och en av min mormor. Köpta i handarbetsbutik gissar jag.
Användarens profilbild
Av Panakeia
ett bra etui till stickorna är för mig en förutsättning för att kunna sticka - men jag hajjar att det inte är riktigt det du är ute efter va?

tja, nån byra/dataskåp/sekritär kanske? jag tänker, nånting där du kan ha symaskinen stående utan att plocka den fram och tillbaka, men som även sväljer massor av annat? med låder å grejjer....
Av Umma
Jag har köpt en korg i kanvastyg med massa fickor på ut-och insidan. I fickorna har jag alla mina virknålar, strumpstickor, KnitPro-stickor, sax, måttband, stickmått, stickmarkörer, etc etc. Inuti har jag små plastfickor för kablar och lite småbitar garn och pågående småprojekt...inte världens snyggaste kanske men allt på en plats, jag har lagt undan mina långa stickor så jag ha det jag behöver där. :tumup:

http://www.pandurohobby.se/pan/IboxServ ... AID=512631
Av corona
Jag har en vas som jag ställer mina stickor och virknålar i.
Som en blombukett står de, med storleksmärkningen uppåt :mrgreen:
Av Smultronbarn
Till sygrejjorna har jag en stor verktygslåda från Clas Olsson . :tumup:
Men håller med om att det är knepigt att förvara pysselgrejjer som garn, stickor, papper mm. :?

Axels mamma: Hur ser din byrå ut?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?