Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
vickan1976 skrev:Jag fyllde de flesta med godis. Vill man ha en botten kan man klippa ut en rundel i filt och limma fast på undersidan.
Jag gjorde de första skålarna på det sättet som visas på länken ovan, men tyckte jag fick bättre form när jag tog den varma skivan och tryckte ner den i en plastbunke, typ vispskål. Kanterna blev högre då. Jag smälte på samma sätt i ugnen på ett glas eller en skål.
vad snygga de blev!
Superkul ide´!
Blir så väldigt inspirerad :vågen:

Jag och barnen brukar göra presenter ihop. Förra året målade killarna på muggar och disktrasor. Året innan det har de tryckt och målat med textilfärg på rött bomullstyg som jag sedan klippte till och fållade så att det blev juldukar till alla. I år gillar stora killen att pärla så det kommer nog bli pärlplattor till de flesta. Har också tänkt att använda redan inköpta taveldukar och låta killarna måla tavlor också.
Användarens profilbild
Av ellla
brunetten skrev:Blir så väldigt inspirerad :vågen:

Jag och barnen brukar göra presenter ihop. Förra året målade killarna på muggar och disktrasor. Året innan det har de tryckt och målat med textilfärg på rött bomullstyg som jag sedan klippte till och fållade så att det blev juldukar till alla. I år gillar stora killen att pärla så det kommer nog bli pärlplattor till de flesta. Har också tänkt att använda redan inköpta taveldukar och låta killarna måla tavlor också.
Mna kan ju göra små pärl-plattor och ha som kopp-underlägg!
Användarens profilbild
Av Asia
nu har jag köpt LP skivor!
Zai skrev:Här finns en hel del fin som nog tom en virknybörjare som jag skulle våga mig på
http://www.frostadesign.se/sv/virkpaket/
...fast hela iden med att det ska vara billigt faller liiiite...
Fast om man planerar göra många likadana så blir det billigt i längden om man köper paketet en gång och sedan utgår från samma mönster, men skaffar sitt eget material ;-) Annars har väl garnstudio.com en hel del virkbeskrivningar på nätet, samt en liten virkskola (har jag för mig).
Användarens profilbild
Av Zai
noranora skrev:
Zai skrev:Här finns en hel del fin som nog tom en virknybörjare som jag skulle våga mig på
Fast om man planerar göra många likadana så blir det billigt i längden om man köper paketet en gång och sedan utgår från samma mönster, men skaffar sitt eget material ;-) Annars har väl garnstudio.com en hel del virkbeskrivningar på nätet, samt en liten virkskola (har jag för mig).
Ja men det har du ju rätt i, bara att köpa alltså :tumup:
Zai skrev:
noranora skrev:
Ja men det har du ju rätt i, bara att köpa alltså :tumup:
Refillpaket hade de ju oxå. Det står visst på startsidan men inte sen. Fast jag vet inte om det blir så billigt heller....vet ju inte hur långt två resp. tre nystan räcker.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 32

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?