Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sonja
Svante blir galen varje gång jag knyter sjalen. Han sparkar och spänner sig och skriker så han tappar andan och det blir svårt att få till knytningen bra när han spänner sig som en fiolsträng plus att jag blir stressad. :purskis:

Sjalen är enda stället som han verkar trivas på för det mesta - när den är knuten alltså. Sätter jag honom inte i sjalen tar det en evighet att få honom lugn plus att jag inte kan ägna mig lika bra till annat. Han har ju en 22-månaders storasyster. Ändå drar jag mig för att sätta han i sjalen många gånger...

Är det nån som känner igen sig?
Användarens profilbild
Av Alven
Hur knyter du? Jag tänker att en knytning som är så gott som färdig, bara ayy sätta i barnet, borde vara det bästa i ert fall. Trikåsjal som man bara har på sig, eller kanske en tricotti om han är tillräckligt stadig? *funderar*.
Användarens profilbild
Av sonja
Ja det skulle vara helt klart bäst, men jag tycker omslutet x är så bra för då får han "bältet" som stöd för huvudet och det är så bra eftersom jag böjer mig ner ganska mycket.

Trikåsjal tycker jag inte funkar så bra med honom. Han är så stark och "klättrar" när han skriker plus att det inte avlastar lika bra. Annars var ju den skön att ha i början!
Användarens profilbild
Av Alven
Men du kan ju knyta omslutetX 2 även med vävd sjal. När man knutit om vanligt omslutet X några gånger och vet hur mycket "ändar" man brukar få över går det rätt bra tycker jag. Eftersom jag gillar omslutet bättre än dubbelkryss använder jag ofta omslutet X 2 (trikåknytningen) när jag behöver ha sjalen färdigknuten...
Användarens profilbild
Av sonja
Tack för tipset, jag ska försöka mig på det! Önskar man hade en docka i exakt hans storlek att öva på, men det har jag ju inte :)

hoppen är det föresten mindre panik med än rebozon. Men det har ju inte varit hoppeväder direkt.
Användarens profilbild
Av grynflingan
Ojojoj Jag känner igen mig!!
Har inget riktigt superbra tips att komma med, men har du testat att sjunga, vagga, studsa lite under tiden? Det kan ju eventuellt lugna lite.

Min Oliver var (är!) sådan som du beskriver att din Svante är. Älskade att vara i sjalen men höll på som en tok innan man fick dit honom. Han är tvår år snart nu och jag vet fortfarande varför, sannolikt ett personlighetsdrag (han har hett temperament och tål inte om det blir det minsta obekvämt några sekunder för honom....... :roll: )
Användarens profilbild
Av sonja
grynflingan skrev:Ojojoj Jag känner igen mig!!
Har inget riktigt superbra tips att komma med, men har du testat att sjunga, vagga, studsa lite under tiden? Det kan ju eventuellt lugna lite.

Min Oliver var (är!) sådan som du beskriver att din Svante är. Älskade att vara i sjalen men höll på som en tok innan man fick dit honom. Han är tvår år snart nu och jag vet fortfarande varför, sannolikt ett personlighetsdrag (han har hett temperament och tål inte om det blir det minsta obekvämt några sekunder för honom....... :roll: )
vad skönt att höra, trodde nästan att alla barn älskar att bli uppknytna i sjalen :-) Jag har provat att vagga och försöka lugna honom medan jag knyter, men det hjälper inte mycket så det bästa är att försöka göra det så snabbt som möjligt.

Lyckas du med ryggknut på Oliver?
Användarens profilbild
Av asa
Hur funkar det om du sätter honom i ergon då? Det går ju snabbt, är han lugnare då? Han kanske blir otålig, det blir L om jag krånglar, pysslar och strular för mycket. Han vill mer än gärna sitta på ryggen, om det inte tar för lång tid att komma dit. (Därför har vi använt sele mest. men hur ska man kunna lära sig knyta snabbt och smidigt om man inte får öva för lillen :? )
Användarens profilbild
Av sonja
han fyllde två månader idag och än tycker jag inte han är nog stark i nacken för att sitta i ergon!
Användarens profilbild
Av grynflingan
Nej
får inte till det med ryggknyt med långsjalen. Måste ha en assistent då. Däremot Mei Tai till ryggen, det är fin fint - snabbt så han hinner inte greja så mycket.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?