Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Bowzee
Jag klädde om en vagn förra året, men tänkte mig inte för och det blev såklart fel i sufletten. (sträckt i ena sidan)
fick en annan vagn i början av sommaren, men den känns lite klumpig och Johanna får knappt plats med benen.

Jag gillar vagnen jag klädde om som tusan, men gillar inte hur sufletten ser ut.
Den var inte alls svår att sy om, så det är inte det som är mitt problem.
Nej, mitt problem är att bävernylon och/eller regnklädestyg är alldeles för dyrt!

Jag har vanligt bomullstyg hemma som jag gillar, men hur bra är det?
Eller jag tänker för mycket och ska bara köra?
Vad hade ni gjort?
Användarens profilbild
Av emindy
Det går ju att klä om vagnen i bomullstyget och sedan spraya impregnering över sufletten, då blir den ju vattentät. Du måste väl ändå ha ett innertyg så det blir väl inte för tunt, eller?
Jag har aldrig gjort nåt sånt så jag vet inte...
Användarens profilbild
Av joise
Jag har klätt om en vagn i manchester, det funkade utmärkt. Det är ju lite tjockare iof men inte vattentätt men det var inga problem ändå. Jag tror det funkar utmärkt med bomull, kan du inte fodra den eller sy den dubbel eller så?
Användarens profilbild
Av Bowzee
Jag hade tänkt ha platt fibervadd och dubbelt tyg på insida och utsida om jag använder vanligt bomullstyg.
Funderade lite på manchester, men även det är liite dyrt.
Annars har jag ett jättefräckt tyg jag skulle vilja använda, men då skulle jag nog behöva ha någon slags plast utanpå.

Någon som vet var man kan köpa relativt hård plast som man kan sy i?
Användarens profilbild
Av Filantra
Vaxduk på metervara finns ju i både "plastig" och "tygig" look och går fint att sy i.
Användarens profilbild
Av Bowzee
Filantra skrev:Vaxduk på metervara finns ju i både "plastig" och "tygig" look och går fint att sy i.
Ja, jag kom på det när jag skrivit inlägget.

Tog dock upp vagnen, för jag har en tendens att tänka mig saker värre än de är, och givetvis hade jag gjort det.
Jag sprätte bort en söm som mest var för "prydnad" och då såg den plötsligt mycket trevligare ut!
Så jag syr inte om den. Håller på med en fotsack till den nu, och sen tänkte jag lägga in en bild. :D
Användarens profilbild
Av Bowzee
Det är ett vanligt ljusrosa bomullstyg med vita prickar.
Bild
Bild
Påbörjad fotsack i brunt med vita prickar
Bild
Bild

Vagnen är faktiskt mycket finare i verkligheten. Den ser riktigt prinsess-aktig ut :D
Användarens profilbild
Av Bowzee
JinxLinda skrev:
emindy skrev:den var ju toksöt! :-)
:iagree:
Den var nog mysig med, för Johanna somnade med en gång :D
Användarens profilbild
Av Bowzee
sagis skrev:Jättefint! :love:
legenden29 skrev:Jag säger bara OH MY GOD!!!
Vilken fin vagn!!!!!
Tack, tack! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?