Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Umma
Kosmos-Kanske kan du nästa ihop de befintliga knapphålen så osynligt som möjligt och sedan virka eller sticka på en kant med knapphålen. Har du kollat instruktionsfilmerna på Youtube se BSJ tråden, jag la in en länk där. Där läggs knapphålen innanför I-corden.

Ser fram emot bild :D !
Användarens profilbild
Av emindy
IEDN skrev:Ni som testat symfonie wood och nova metall vilken av dem var bäst. Har lite beslutsångest och hoppas att ni kan hjälpa mig med för o nackdelar.
puffar frågan, jag är också nyfiken
emindy skrev:
IEDN skrev:Ni som testat symfonie wood och nova metall vilken av dem var bäst. Har lite beslutsångest och hoppas att ni kan hjälpa mig med för o nackdelar.
Jag har aldrig provat nova metall, men jag har svårt att tänka mig bättre stickor än symfonie wood (för det är väl knit pros va?)
Jag är kär! Köpte ett nystan förgarn från Ullcentrum igår på Syfestivalen och nu sitter jag och virkar ett sittunderlag av det som sedan ska tovas i maskin. Och det är så himla mjukt och gosigt! :loving: Kan man ta garnnystanet med sig när man ska gå och lägga sig och lämna sambon på soffan istället? :oops: :mrgreen:
Senast redigerad av LumLumLum den lör okt 10, 2009 15:30, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av MuuM
LumLumLum skrev:Jag är kär! Köpte ett nystan förgarn från Ullcebtrum igår på Syfestivalen och nu sitter jag och virkar ett sittunderlag av det som sedan ska tovas i maskin. Och det är så himla mjukt och gosigt! :loving: Kan man ta garnnystanet med sig när man ska gå och lägga sig och lämna sambon på soffan istället? :oops: :mrgreen:
Åh! vilket bra sätt att använda förgarnet! :notes: Det ska jag komma ihåg. Det finns i så otroligt vackra färger.

Har inget bra svar på frågan ovan, dock. ;-)
Användarens profilbild
Av ellla
LumLumLum skrev:Jag är kär! Köpte ett nystan förgarn från Ullcebtrum igår på Syfestivalen och nu sitter jag och virkar ett sittunderlag av det som sedan ska tovas i maskin. Och det är så himla mjukt och gosigt! :loving: Kan man ta garnnystanet med sig när man ska gå och lägga sig och lämna sambon på soffan istället? :oops: :mrgreen:
Klart man får!
Eller så kan garnet sova i mitten....
Kosmos skrev:
LumLumLum skrev:Jag är kär! Köpte ett nystan förgarn från Ullcentrum igår på Syfestivalen och nu sitter jag och virkar ett sittunderlag av det som sedan ska tovas i maskin. Och det är så himla mjukt och gosigt! :loving: Kan man ta garnnystanet med sig när man ska gå och lägga sig och lämna sambon på soffan istället? :oops: :mrgreen:
Jag har virkat vantar i deras förgarn som jag tovat. Kan rekommendera att göra det i maskinen istället för manuellt :? Tog typ 100 år och jag blev halvnöjd. Ville inte att de skulle gå ihop för mycket, men jag hade lätt kunnat slänga dem i maskinen :wink:
Det ska tovas i maskin har jag tänkt.
Av IEDN
Kaffemoster skrev:
emindy skrev:
Jag har aldrig provat nova metall, men jag har svårt att tänka mig bättre stickor än symfonie wood (för det är väl knit pros va?)
Det stämmer. Tänkte försöka sticka igen o kollade runt på både garn o stickor, tyckte båda dessa verkade smidiga men osäker vilken som var bäst.
Användarens profilbild
Av melon
Idag fick jag veta att min mormor som varit på Island köpt med sig garn hem till mig :app:

LumLumLum skrev:
Kosmos skrev:
LumLumLum skrev:Jag är kär! Köpte ett nystan förgarn från Ullcentrum igår på Syfestivalen och nu sitter jag och virkar ett sittunderlag av det som sedan ska tovas i maskin. Och det är så himla mjukt och gosigt! :loving: Kan man ta garnnystanet med sig när man ska gå och lägga sig och lämna sambon på soffan istället? :oops: :mrgreen:
Jag har virkat vantar i deras förgarn som jag tovat. Kan rekommendera att göra det i maskinen istället för manuellt :? Tog typ 100 år och jag blev halvnöjd. Ville inte att de skulle gå ihop för mycket, men jag hade lätt kunnat slänga dem i maskinen :wink:
Det ska tovas i maskin har jag tänkt.
Jag rekommenderar att tova i torktumlare så att du kan ta ut och kolla lite nu och då. Inte så viktigt med ett sittunderlag kanske men det är ju synd om det tovas för mycket.
melon skrev: Jag rekommenderar att tova i torktumlare så att du kan ta ut och kolla lite nu och då. Inte så viktigt med ett sittunderlag kanske men det är ju synd om det tovas för mycket.
Åh vad smart, det har jag inte tänkt på. Det är ju jättebra. Maskintovning känns så läskigt just med tanke på att man inte kan avbryta. Eller ja, kan kan man ju men det är ju betydligt enklare i torktumlaren.

Visst hade du stickad den där Piratesmössan, samma som vantarna? Vad använde du för garn till den?
Användarens profilbild
Av melon
Knyttet: Ja, det var jag. Finns bild på ravelry. Jag stickade den i alaska för att få den lite större. Min man har väldigt stort huvud :lol: men den blev faktiskt lite för stor så jag handtovade den lite. Vantarna ska jag nog sticka till min bror. Ska du sticka båda?

lumlumlum: Man stoppar i det som ska tovas nerblött. Helst med något annat för att undvika att det bara snurrar runt i maskinen, det måste ju tumlas runt ordentligt för att det ska hända något. Sedan är det bara att öppna och kolla lite nu och då. Det är ju värme och rörelse som gör att ull tovas ihop, och när väl processen startat brukar det ske ganska snabbt så man får kolla ofta.
melon skrev:Knyttet: Ja, det var jag. Finns bild på ravelry. Jag stickade den i alaska för att få den lite större. Min man har väldigt stort huvud :lol: men den blev faktiskt lite för stor så jag handtovade den lite. Vantarna ska jag nog sticka till min bror. Ska du sticka båda?

lumlumlum: Man stoppar i det som ska tovas nerblött. Helst med något annat för att undvika att det bara snurrar runt i maskinen, det måste ju tumlas runt ordentligt för att det ska hända något. Sedan är det bara att öppna och kolla lite nu och då. Det är ju värme och rörelse som gör att ull tovas ihop, och när väl processen startat brukar det ske ganska snabbt så man får kolla ofta.
Hur stort huvud har han? Min man har också det, jag tror han mäter 60 cm runt huvudet. Jag hade funderat på Alaska, så det låter ju strålande att det verkar funka bra. Jag tänkte bara sticka mössan. Min man tappar bort sina vantar hela tiden, han är lite bättre på att hålla rätt på mössor. Och jag tror mösstickande passar mig lite bättre. Jag tycker att första vanten är rolig att sticka, men den andra känns alltid lite old news :lol:
melon skrev: lumlumlum: Man stoppar i det som ska tovas nerblött. Helst med något annat för att undvika att det bara snurrar runt i maskinen, det måste ju tumlas runt ordentligt för att det ska hända något. Sedan är det bara att öppna och kolla lite nu och då. Det är ju värme och rörelse som gör att ull tovas ihop, och när väl processen startat brukar det ske ganska snabbt så man får kolla ofta.
Ska jag absolut testa.
Användarens profilbild
Av ellla
Knyttet & K skrev:
melon skrev:Knyttet: Ja, det var jag. Finns bild på ravelry. Jag stickade den i alaska för att få den lite större. Min man har väldigt stort huvud :lol: men den blev faktiskt lite för stor så jag handtovade den lite. Vantarna ska jag nog sticka till min bror. Ska du sticka båda?

Hur stort huvud har han? Min man har också det, jag tror han mäter 60 cm runt huvudet. Jag hade funderat på Alaska, så det låter ju strålande att det verkar funka bra. Jag tänkte bara sticka mössan. Min man tappar bort sina vantar hela tiden, han är lite bättre på att hålla rätt på mössor. Och jag tror mösstickande passar mig lite bättre. Jag tycker att första vanten är rolig att sticka, men den andra känns alltid lite old news :lol:
Då kan du ju sticka båda på en gång med Magic loop! :tumup:
  • 1
  • 192
  • 193
  • 194
  • 195
  • 196
  • 267

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?