Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

noranora skrev:
little_me skrev:Förra året gjorde jag kryddsalt i små fina burkar! Blev supergott och uppskattat! =)
Vilken god idé! Vad smaksatte du med? Och har du något tips på var man hittar lagom små och fina burkar?
Jag återkommer med "recept" lite senare idag!! Bäst blev citrussaltet!
Tror jag har en länk med billiga burkar också..ska leta lite..
Idag har barnen målat på disktrasor med textilkritor. Jag gillar att ge bort saker som används upp.
ele skrev:
Amiechan skrev:Från den andra tråden plockar jag idén att sy ärtpåsar. Jättebra julklapp till min systerdotter! :vågen:

Winissas ärtpåsar anno 2008:
http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt ... 18981.jpg?
Är det gula ärtor, sådana man gör ärtsoppa av, i dem?
Ja, det kan man använda. :tumup: Så länge de inte är kokta :wink:
Idag gjorde jag en present som skulle kunna passa i den här tråden. :tumup:
Två stycken taveldukar, två tygstuvar, en häftpistol och vips hade jag två fina tygtavlor att ge bort i present till mitt fadderbarn. Det ena tyget är det här från Panduro:

Bild
och det andra tyget var ett matchande från Stoff&Stil.

Jag hittade bilden ovan här. En necessär skulle ju också kunna vara en julklappsidé! Inte lika lätt som tavlorna dock. :wink:
vickan1976 skrev:Förra året fick alla i släkten en skål fylld med diverse. Skålen gjorde jag genom att smälta en Lp-skiva i ugnen och sedan forma till den. Uppskattat, billigt och enkelt!
Coolt, vad fyllde du skålen med? :)
Användarens profilbild
Av ellla
vickan1976 skrev:Förra året fick alla i släkten en skål fylld med diverse. Skålen gjorde jag genom att smälta en Lp-skiva i ugnen och sedan forma till den. Uppskattat, billigt och enkelt!
Oj, vad häftigt! Hur smälter man en LP???
ellla skrev:
Oj, vad häftigt! Hur smälter man en LP???
Här finns en beskrivning:

http://myownhome.blogg.se/2009/march/fi ... kivor.html
Jag fyllde de flesta med godis. Vill man ha en botten kan man klippa ut en rundel i filt och limma fast på undersidan.
Jag gjorde de första skålarna på det sättet som visas på länken ovan, men tyckte jag fick bättre form när jag tog den varma skivan och tryckte ner den i en plastbunke, typ vispskål. Kanterna blev högre då. Jag smälte på samma sätt i ugnen på ett glas eller en skål.
vickan1976 skrev:Misstänker att den söta lilla butiken i Alingsås som du syftar på heter Balders hage!
De har butik i Gbg också, ifall någon här i krokarna söker något.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 32

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?