Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Britt
Nu har jag gjort tre par vantar med ökning för tummen i sidan och inte förrän på vante nummer 6 (!) läser jag ordentligt på mönstret och blir förvirrad. Där står att man sätter av maskorna för tummen på en tråd och lägger upp 4 nya i tumgreppet. Men hur ska det gå till? Då stämmer ju inte flätmönstret på överdelen av tummen? Ska dessa maskor maskas av lite kvickt eller vad ska de vara bra för? Som det är nu har jag bara satt av tummaskorna på en tråd och börjat sticka ihop flätorna direkt efteråt. Och när jag gjort tummen sedan har jag plockat upp från kanten och inte i några nyupplagda maskor. Hur ska det vara egentligen?
:help:
Av Britt
Hallå där ute, nu ser det ut som om jag inte är ensam i mina funderingar!
Har ingen gjort sånadär vantar som jag menar? Och läst och förstått...
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
De nya maskorna du lägger upp hamnar ju inte på tummen, utan på själva hand-delen av vanten. Nu har jag inte koll på hurdana vantar du har stickat, men har du fått mönstret på själva vantdelen att stämma utan de där fyra extra maskorna?

alla vantar jag har stickat med tumkil så har jag lagt upp några extra maskor i tumgreppet (fast på de senaste fingervantarna så lade man upp fem maskor i tumgreppet. På nästa varv minskade man två, och sen två till på varvet därefter. Så det var ju bara lite mer rörelsevidd precis runt tummen man fick av det, och inte mer vidd runt själva handen sen..)
Av Britt
Mönstret stämmer ju utan de extra maskorna och det står inte någonstans att de ska maskas av, men det måste ju vara så för annars stämmer det ju inte på resten av handen sen där det är flätor runt hela, ja det är flätor överallt och lägger man upp fler blir det ju konstigt tänkte jag. Men nästa gång ska jag prova att maska av de extra på två varv så får vi se hur det blir :D !
Tack för idén.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?