Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av little_me
Vad kostar en overlock?
Och är den krånglig att använda??
Av Marine78
Det varierar ganska kraftigt, tror de allra billigaste ligger runt 3000 kr och sedan finns det uppemot 10-12000 kr
Nej, en overlock är inte krånglig att använda. Bara man lär sig själva trådträdningen ordentligt från början för det är framförallt där det måste bli rätt (man måste trä trådarna i en specifik ordning, annars funkar det inte) så klarar man sedan av det mesta.
DEt finns ju inte så många sömvarianter. Har man en enklare variant som jag: 4-trådig overlock så kan man få till 14 olika sömmar, men jag kan ärligt säga att jag använder mig så gott som bara utav en söm; 4-trådiga overlocksömmen. Jag vet att många använder rullfåll också för en liten extra detalj på kläder, men jag har ju bara pojkar och har ingen anledning till att använda mig utav den.
Här kan du läsa om PFAFF:s olika maskiner:
http://www.pfaff.com/se/242.html
Användarens profilbild
Av Jennelii
Marine78 skrev:Har man en enklare variant som jag: 4-trådig overlock så kan man få till 14 olika sömmar, men jag kan ärligt säga att jag använder mig så gott som bara utav en söm; 4-trådiga overlocksömmen. Jag vet att många använder rullfåll också för en liten extra detalj på kläder, men jag har ju bara pojkar och har ingen anledning till att använda mig utav den.
Men hur? Jag har en sån här

Bild

och en sån här

Bild

och en sån ;)

Bild

Fast alla står och samlar damm bara..utom den äldsta, den står nog i garaget..
Av Marine78
Vet ju inte om det gäller ALLA, 4-trådiga, men det gäller min overlock i alla fall *ler*. Fast i grund och botten är det väl bara rullfåll, 2-trådig, 3-trådig samt 4-trådig overlocksöm som kan göras (sedan kan man välja smal eller bred söm också beroende på vilken nåltråd man använder sig av). Som sagt, jag har haft min OL i 1½ år nu och har fortfarande inte utforskat den till fullo...Då den behöver inte vara avancerad...
Användarens profilbild
Av little_me
Den här finns på tradera rätt billigt..
Victoria Multi Funktion Overlock Symaskin

Är den en dålig, billig kopia, eller ok? Vad tror ni?
Ska jag köpa en så vill jag ha en bra, annars kan jag hållas med den gamla efter sambons mamma! :wink:
Av petwol
tassar

Någon som har? eller är den för billig för att vara bra (är den dålig kan det kvitta då är jag hellre utan)
Användarens profilbild
Av sofiutane
little_me skrev:Den här finns på tradera rätt billigt..
Victoria Multi Funktion Overlock Symaskin

Är den en dålig, billig kopia, eller ok? Vad tror ni?
Ska jag köpa en så vill jag ha en bra, annars kan jag hållas med den gamla efter sambons mamma! :wink:
Den hade jag men den kallades då Yamata som jag köpte på tradera av samma företag som nu säljer Victoria. Förutom namnet ser maskinen exakt likadan ut. Jag tyckte iaf att den var rätt dålig så jag sålde den efter att jag mecklat och försökt få till inställningar etc. Tyckte kniven var rätt slö också för en ny maskin, men det går väl att slipa om man vill antar jag. Tycker nog att det är bättre att satsa på ett märke man känner igen iaf.
Av Marine78
Jag tror att det är bättre att satsa på begagnat av ett erkännt märke än på ett billigt okänt märke. Man får lite vad man betalar för tycker jag när det handlar om symaskiner/overlocker/coverlocks. Själv sitter jag o är grymt sugen på att byta upp mig, men kan nog inte riktigt motivera det ;-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?