Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av loppatoppa
Grannen har en manduca o en dotter f i juli. Hon håller på att ge upp bärandet för hon tycker det är för krångligt m manducan. Ngn som har tips o råd????
Användarens profilbild
Av loppatoppa
JennyB73 skrev:VAD närmare exakt är det som hon upplever krångligt?

Att få på den m dottern i.
Användarens profilbild
Av loppatoppa
KATARINA skrev:Använder hon fortfarande babyinsatsen? Vet du vad det är hon tycker är svårast?
Tror att hon använder insatsen, där var typ en "ficka" i den. Svårast att få på den så att den sitter bekvämt.
Användarens profilbild
Av loppatoppa
Chily skrev::hello:
Hör av dig så hjälper jag till. Fast jag kan tidigast till helgen.
Ska höra m henne hur hon har det. Jag är nog iväg på lördagen o på söndag har jag loppis 11-16, men annars kan jag när som :D
Av Hell Cat
loppatoppa skrev:

Fast man måste väl sätta på sig selen först och sen sätta i barnet? Det enda sättet är annars när hon vill bära på ryggen; då kan man sätta barnet i position i selen mot ryggstödet i en soffa, sätta sig själv framför och knäppa på sig midjebältet och sen axelbanden.
Den enda selen jag vet att man kan sätta barnet i innan man sätter på sig den är Beco Butterfly. Och BabyBjörn va?
Användarens profilbild
Av jazoo
JennyB73 skrev:
loppatoppa skrev:

Fast man måste väl sätta på sig selen först och sen sätta i barnet? Det enda sättet är annars när hon vill bära på ryggen; då kan man sätta barnet i position i selen mot ryggstödet i en soffa, sätta sig själv framför och knäppa på sig midjebältet och sen axelbanden.
Den enda selen jag vet att man kan sätta barnet i innan man sätter på sig den är Beco Butterfly. Och BabyBjörn va?
Om man använder babyinsatsen så sätter man i barnet först och knäpper fast insatsen och sen på med selen. Manduca alltså.
Av Blossom
loppatoppa skrev:
Chily skrev::hello:
Hör av dig så hjälper jag till. Fast jag kan tidigast till helgen.
Ska höra m henne hur hon har det. Jag är nog iväg på lördagen o på söndag har jag loppis 11-16, men annars kan jag när som :D
Jag kanske ska ta och komma till din loppis... har ju inte varit där än :D
Kolla om hon kan på söndag!
Av Hell Cat
jazoo skrev:
JennyB73 skrev:
loppatoppa skrev:

Om man använder babyinsatsen så sätter man i barnet först och knäpper fast insatsen och sen på med selen. Manduca alltså.
Ok, det visste jag inte, jag har aldrig använt insatsen. Anväde bara sjal de första 7 månaderna, sen var han stor nog att sitta vanligt i Manducan.
Man lär sig nåt nytt varje dag minsann! :tumup:
Av Jenny
JennyB73 skrev:
jazoo skrev:
JennyB73 skrev:
loppatoppa skrev:

Ok, det visste jag inte, jag har aldrig använt insatsen. Anväde bara sjal de första 7 månaderna, sen var han stor nog att sitta vanligt i Manducan.
Man lär sig nåt nytt varje dag minsann! :tumup:
Fast man sätter alltid på sig midjebältet först, oavsett om man har ett stort eller litet barn.
Av Vinterhumlan
Babyinsatsen är lite krånglig tyckte jag med!
Vi skippade vår för över en månad sedan (E är född i mitten av juni, men är ligger en kurva över på BVC både på vikt och längd).
Om det känns ok för henne att skippa babyinsatsen så lär henne att hon kan sätta på sig avbärar/midjebältet samt det ena axelbandet (jag utgår nu från att hon korsar dem i ryggen - det tycker jag är bekvämast) och därefter kan man sätta i bäbisen och sedan knäppa det andra axelbandet :tumup: Efter det är det bara till att dra åt axelbanden så att de sitter skönt.
Användarens profilbild
Av KATARINA
Om barnet är ca 65 cm eller mer så kan hon använda den utan babyinsatesen. Benen ska inte peka rakt ur från selen utan vara böjda i knäna om barnet är tillräckligt långt.

Med babyinsatsen knäpper man först på sig höftbältet. Sedan sitter man och lägger bebisen på sittdelen och knäooer babyinsatsen. Försök att få benen i grodställning från början. Sedan trär man på axelbanden och ställer sig upp och knäpper där bak. Alternativt korsar där bak och då kan man hålla med ena handen runt bebisen.
Användarens profilbild
Av loppatoppa
Tack för alla svar :tumup: Har vidarebefordrat dem! Nu hoppas vi på att hon får till det, får vi dessutom personlig visning av Chily så... Sedan vill hon även prova på sjal :vågen:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?