Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Be-Linda
Har lyckats flera gånger få upp Winston på ryggen, men däremot är det svårt att hantera huvudet när han somnar om jag inte tar till min fleece-halsduk och "fångar" upp hans huvud med! men det är kanon de gånger man lyckas, livet blir som vanligt igen!!!!!!!!!!!!!!! :vågen: :heart: :D
Användarens profilbild
Av Be-Linda
IEDN skrev::vågen:

Jag rekomenderar att du testar JBC så slipper du halsduken, alt BWCC.

:hmm: eeeeeeeehhhhhhhhh VA! vad pratar du om??????????????????????????
Av IEDN
Be-Linda skrev:

:mrgreen:

JBC= jordans back carry
BWCC= back wrap cross carry

När jag använder de knytningar är det bara att lirka in huvudet under sjalen o slipper extra stöd.
Användarens profilbild
Av loppatoppa
Jag var på loppis idag o hade David i sjalen på ryggen (bwcc). Många som kommenterade både ris o ros. Värst var de gamla tanterna som, när han somnat, förfasade sig över att hans huvud tippade bakåt. En tant blev nästan otrevlig :(, känndes som om hon skulle kunna anmäla mig för barnmisshandel... en annan erbjöd sig att stoppa in hans huvud lite o det fick hon :)
En tredje var snabbt framme när huvudet tippade ut igen o fixade till lite bättre -bara han får luft o kan andas där inne tyckte hon.

En fjärde var förskräckt över att jag hade honom på ryggen, han kunde ju slå i huvudet när jag gick omkring bland sakerna...
Användarens profilbild
Av zandrama
IEDN skrev:
Be-Linda skrev:

JBC= jordans back carry

När jag använder de knytningar är det bara att lirka in huvudet under sjalen o slipper extra stöd.
BWCC brukar väl kallas omslutet ryggknyt på svenska. Iaf hette det så för två år sen. :wink:

När Svante åkte rygg i början (2 mån+) bar jag ofta i MT för att få ordentligt stöd för nacken. Hela han satt innanför då.
Av IEDN
zandrama skrev:
IEDN skrev:
Be-Linda skrev:

JBC= jordans back carry

BWCC brukar väl kallas omslutet ryggknyt på svenska. Iaf hette det så för två år sen. :wink:

När Svante åkte rygg i början (2 mån+) bar jag ofta i MT för att få ordentligt stöd för nacken. Hela han satt innanför då.
Jag kan inte de svenska namnen på knytningarna, bara det engelska :oops:
Användarens profilbild
Av zandrama
Tack! Märklig knytning, men den kanske är skön att bära i. Måste testas (med 2,5 åring iofs). 8)
Av IEDN
zandrama skrev:Tack! Märklig knytning, men den kanske är skön att bära i. Måste testas (med 2,5 åring iofs). 8)

Den är bra för att barnet kommer högt upp på ryggen och det är bäst för min rygg för annars hänger sonen åt sidan för att se när jag diskar odyl :lol:
Användarens profilbild
Av Be-Linda
Tack för alla tips! Jag slänger upp honom titt som tätt faktikt, det är bara det att jag behöver en spegel eller annan vuxen (eller stort syskon) för att föra över en "snibb" över huvudet när han somnat... :mrgreen:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?