Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Panakeia
Kaja skrev:Den fick åka tvättmaskin en gång till på varmare värme. Så får vi se om det gör någon skillnad...
men det är väl inte värmen i första hand som gör skillanden utan rörelse, friktion etc? tror jag i alla fall...

e också nyfiken på resultatet! har gjort likande grejjer själv, både till barnen och farmor :loving:

se om jag har nåra foton på det kanske...
Hur varmt tovar ni i maskinen? Och om ni tovar för hand, är det såpa och borste som gäller eller hur gör man? 8) (Tovningsnovis...)

Fina rumpmattor i alla fall! :D Här heter de "sittisar", och på gamla jobbet "sittingar" (som de tydligen kallas i Norge påstod en kollega). :tumup:
Smultronbarn skrev:Hur varmt tovar ni i maskinen? Och om ni tovar för hand, är det såpa och borste som gäller eller hur gör man? 8) (Tovningsnovis...)

Fina rumpmattor i alla fall! :D Här heter de "sittisar", och på gamla jobbet "sittingar" (som de tydligen kallas i Norge påstod en kollega). :tumup:
Som någon sa, så tror jag inte det är främst värmen utan att det är behandlingen som tovar. Jag har tovat på både 40 och 60.

Som exempel så blev två tofflor som jag tovade vid olika tillfällen olika mycket tovade trots samma tvättprogram, men ena gången var det ett par jeans som är lite tunnare än "normala" jeans som åkte med - så den toffeln blev lite större än den som åkt tillsammans med ett par tjockare jeans. Det var två tofflor i samma par, alltså. Stickade av samma garn med bara ett par dagars mellanrum, så jag har svårt att se att de skilde mycket på dem innan maskintvättningen.
Oj vad fina!! :love:
Sånna där vill jag göra.. är det bäst att virka eller sticka tror du/ni.. jag är ingen hejjar på varken eller.. men man kan ju alltid försöka.
Buhu... :cry: Jag blir så ledsen, jag försöker och försöker men jag får det inte platt. Det blir en plutt som står upp lite i mitten och sen buktar yttersta varvet hela tiden upp, det kanske går bort när man gjort jättemycket men nu (10 cm i diameter) så är det inte fint. Vet inte om det ger nåt att fortsätta eller går sånt bort när man tovar??

Har följt det här "mönstret": http://skaparstigen.blogspot.com/2008/0 ... lggen.html
Användarens profilbild
Av Kaja
sofiutane skrev:Buhu... :cry: Jag blir så ledsen, jag försöker och försöker men jag får det inte platt. Det blir en plutt som står upp lite i mitten och sen buktar yttersta varvet hela tiden upp, det kanske går bort när man gjort jättemycket men nu (10 cm i diameter) så är det inte fint. Vet inte om det ger nåt att fortsätta eller går sånt bort när man tovar??

Har följt det här "mönstret": http://skaparstigen.blogspot.com/2008/0 ... lggen.html
Det gör inget om det bubblar litegrann. En liten plupp i mitten är helt ok. När jag har ungefär 20 cm i diameter så ser det oftast VÄLDIGT vågigt ut, men ju mer jag virkar desto bättre blir det. När jag är uppe i 30 cm så är det ganska jämt faktiskt. Men, jag måste erkänna att jag virkar inte EXAKT efter något mönster utan kör lite på frihand. Jag virkar och så ser jag när det börjar sträna och då lägger jag till en extra maska. Med Järbo Lovikka så tror jag att jag har haft 8 ökningar per varv ungefär.

Nu är förresten dotterns råååååååååsa rumpmatta färdigvirkad. Den ska bara tovas också. Den blev något mindre för jag hade mindre garn till den. Nu har jag börjat på en röd som ska vara till mig, men där kommer jag att behöva köpa mer garn. och så har jag visst brunt garn också... Undrar vem den femte personen är??
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?