Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mave44
Hej på er!
Jag funderar på att sy en egen mei tai. Jag är inget proffs på att sy, men syr gärna gardiner o syr om kläder o dyl. Tror ni att man klarar det då?
Blir det mkt billigare så det är värt det (beror naturligtvis vad man hittar för tyg, men capris?)?
Vad ska man tänka på när man köper tyg o tråd? (jag vill ju att den ska avlasta bra så jag kan bära min dotter ett tag i den, hon väger nu 9kg)
Tacksam för svar av er som är lite mer proffs än jag :)
Tycker absolut att du ska testa! :tumup:

Mitt tips är använda ett tyg som strechar på diagonalen. Finns på IKEA och Åhlens bla
Och polystertråd för hållbarhetens skull. fast bomull om du vet med dig att du vill färga den sen
Jag syr inte om kläder, jag syr bara gardiner, och har sytt flera MT, så jag tror att du klarar det :tumup: Om det är värt det ekonomiskt vet jag inte :hmm: En hemsydd begagnad MT kan man ibland köpa för några hundralappar här.

Ikeas Lenda är ett tips på billigt och bra tyg, sen kan man ju göra panelen dubbel och ta ett snyggt tyg på utsidan.

Lycka till!
Det finns många bra beskrivningar på nätet! Du klarar det!! det är inte svårt... man behöver bara kunna sy rakt fram och veta vilket som är raksöm och zigxzag, :vågen:

undvik att skarva de långa delarna för säkerhetens skull. (sen kan det vara obekvämt med sömmar på knytbanden)

Lycka till!
det är inte så svårt - men lite pill!

bra tyg beror på om du ska ha vadderade eller utbredbara axelband. De vadderade är inte lika noga som de utbredbara med diagonalstrechen.

ta dig en ordentlig funderare på hur di vill ha din sele, rita, skissa och mät på det innan du börjar tillverka är mitt största tips - så slipper du lägga massa tid på nått du inte blir nöjd med...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?