Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Nu har jag fått garnet till ärmarna på rutkoftan, och det verkar knappt skilja nånting på färgbaden! :vågen:
Dessutom fick jag garn till en åkpåse i strl 62/68 till kompisens bebis. Det var lite mer rosa än vad jag trodde. Men det går nog bra, på långt håll ser det brunt ut, på nära håll är det typ rosa/grönmelerat, på nåt vänster. :hmm:
Användarens profilbild
Av anilov
Jag brukar inte riktigt hålla reda på vad jag gjort, men jag var tvungen att visa upp min stickning på foto för några dagar sedan, och nu när jag tittar på bilderna måste jag bara säga att jag är sjukt impad av mig själv! Det här är en mycket liten del av vad jag stickat de senaste två åren :shock: När blev jag bra på det här? :hmm:

Särskilt nöjd är jag med den lejongula mössan och vantarna, som E ska ha i vinter, de blev klara i förra veckan. Nu klappar jag mig på axeln (och gömmer undan alla helt misslyckade projekt för att inte förstöra den självgoda stämningen :lol: 8) )

Bild
Av Umma
Nebulosa skrev:Jag köpte en sån där quick knit (platsring) och tänkte göra mössor. Har testat med ett tjockt ullgarn och mössan blev alldeles för liten för att sonen skulle kunna använda den. Bara att sprätta upp igen. :|
Ringen jag köpte var ljusblå och jag trodde faktiskt att det skulle kunna bli mössor åt mig själv. Kanske var det garnet det berodde på. Hålen blev för stora när sonen skulle prova mössan. Jag vill inte ha mössor som det blåser igenom.

Nån annan som använder quick knit? Är det svårt att göra mönster och annan slags stickning än bara slät?
Hej Nebban! Jag vet inte ens vad det är men det låter väldigt spännande.
Av Umma
anilov skrev:Jag brukar inte riktigt hålla reda på vad jag gjort, men jag var tvungen att visa upp min stickning på foto för några dagar sedan, och nu när jag tittar på bilderna måste jag bara säga att jag är sjukt impad av mig själv! Det här är en mycket liten del av vad jag stickat de senaste två åren :shock: När blev jag bra på det här? :hmm:

Särskilt nöjd är jag med den lejongula mössan och vantarna, som E ska ha i vinter, de blev klara i förra veckan. Nu klappar jag mig på axeln (och gömmer undan alla helt misslyckade projekt för att inte förstöra den självgoda stämningen :lol: 8) )

Bild
:vågen: Bra jobbat! Mössan och vantarna ser väldigt gosiga ut.
Användarens profilbild
Av puppan
anilov skrev:Jag brukar inte riktigt hålla reda på vad jag gjort, men jag var tvungen att visa upp min stickning på foto för några dagar sedan, och nu när jag tittar på bilderna måste jag bara säga att jag är sjukt impad av mig själv! Det här är en mycket liten del av vad jag stickat de senaste två åren :shock: När blev jag bra på det här? :hmm:

Bild
Oooo, vad mycket snyggt!
Vad är det för halsduk/sjal? Mycket snygg och gosig.

Bubbi--> Jättefin tröja!
Nettan skrev:
anilov skrev:
Bild
Jättefina plagg.
Den där rosa, är det en halsvärmare?

Det skulle jag behöva en! Huvva, vad det var kallt imorse :D Men nä, det är en pulsvärmare, den andra har sonen snott till klänning åt en docka :lol:

Och halsduken är en spetsimprovisation, det var ju rea på drops kidsilk i somras, så jag köpte två nystan på impuls. Och det blev en lagom lång och gosig sjal, ska ha den på jobbet (kallt i mitt arbetsrum).
Nu är jag ca 15 minuter från att ha gjort färdigt en babyfilt jag började på i våras (äntligen, den var urtråkig nu när den inte blev klar medan jag åkte tåg) och behöver bestämma vad jag ska göra härnäst. Ska jag vara ståndaktig och bli klar med fingervantarna jag stickar till L (pappas fru) eller får jag lov att börja på något nytt? Jag vill ju egentligen minska antalet pågående projekt så jag borde ju göra klart fingervantarna antar jag. Eller ska jag börja med något av följande projekt:
1) Tant kofta-kofta till T i banangarn
2) Strumpor till mig i Zauberwolle
3) Revontuli-sjal
4) Tant kofta-kofta till mig själv

Hjälp, jag lider av beslutsångets. :oops:
erisara: Kör på en tantkofta till T. Avslapplande och bra stickning, lagom att varva med ltie fingervantestickning

anilov: tyckte den var lite liten men kanske att det fina mönstret var jätteelastiskt. Värmande plagg börjar bli bråttom att tillverka nu.
Min babyfilt som jag aldrig trodde skulle bli färdig. Frågan är bara om det var en bra ide eller inte att lägga till vågkanten?
Nåja, nu kan jag i vart fall vela vidare om ifall jag ska börja på något nytt eller om jag envist ska jobba på med bara mina fingervantar.

Bild
Av Umma
erisara skrev:Min babyfilt som jag aldrig trodde skulle bli färdig. Frågan är bara om det var en bra ide eller inte att lägga till vågkanten?
Nåja, nu kan jag i vart fall vela vidare om ifall jag ska börja på något nytt eller om jag envist ska jobba på med bara mina fingervantar.

Bild
Fin! Vad skir och lätt den ser ut! Vad är det för garn du har använt?
Umma skrev:
erisara skrev:Min babyfilt som jag aldrig trodde skulle bli färdig. Frågan är bara om det var en bra ide eller inte att lägga till vågkanten?

Bild
Fin! Vad skir och lätt den ser ut! Vad är det för garn du har använt?
Tack. :oops:
Garnet är ett akrylgarn som min mormor rensade ut i våras och det vita garnet är svarta fårets mohairgarn (av 100% akryl :lol: ) som jag hittade på en loppmarknad för ett par år sedan. Jag ville ha något som var utan ull pga allergirisken.
Knyttet & K skrev:Går det att sticka bra sockar som inte knölar sig i skorna? Jag använder bara ullfrottésockar för jag har aldig haft några hemstickade med riktigt bra passform. Ge tips på ett riktigt bra mönster! Gärna till barn också.
Resår ovanpå foten :tumup:
  • 1
  • 189
  • 190
  • 191
  • 192
  • 193
  • 267

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?