Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av soofia
Vår son har äntligen kommit, och vi har introducerat den gammel-nya Moby D trikåsjal med fleecepanel för honom. Han och vi gillar den skarpt!! (den första sjal vi har dock, så inget att jämföra med)

Den har ju som sagt en fleecepanel för hela hans rygg, som värmer. Undrar hur mkt kläder ni skulle klä på en nyfödd som ska ut i en sådan? Nu är det ju runt 0-gradigt. Räcker det med en sparkdräkt på honom (inomhuskläder), eller använder ni overaller? Känns som det blir VÄLDIGT varmt därinne.

Svårt att svara f ngn annan kanske, men jag blir lite osäker...
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag hade innekläder + mössa, ev halsduk och tjocksockar på Linus och min egen jacka ovanpå, beroende på hur varmt/kallt det var ute. Själva sjalen är ju ändå 3 lager tyg bara den...
Av soofia
Tack för era svar!
Men... tror ni det är för VARMT med en fleecesjal (vet ni hurdan jag menar?)? Om man bara har innekläder på barnet?

Jag har nog tänkt att oftast bära barnet/sjalen utanpå min egna tjocka tröja, alltså ingen jacka utanpå barnet. Eller i en uppknäppt jacka - eftersom jag inte har ngn tillräckligt stor för att få plats med ett barn i. (jag använder dock oftast bara en tjock tröja)
Av Jinxan
Du kan sticka in handen i sjalen och känna efter.

Tips på var du kan få tag i en större jacka, Loppis! Där finns det ofta helt dugliga till en billig peng.
Annars behöver du nog ha en overall på honom, misstänker att det blir för kallt med bara sjalen och vanliga kläder.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Eller så tar du bara en stor vanlig luvtröja med dragkedja så kan du dra igen om er.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?