Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Idag har jag varit produktiv :app:
Jag har sytt tre par brallor, ett par mjukisbyxor till Albert och två par till Agnes att ha under skaloverallen. Först sydde jag ett par skitfina i microfleece. De blev lite för små. När jag satte saxen i ullfrottén Britt köpte åt mig tog jag en storlek större på mönstret och de blev på tok för stora :lol: Fast efter lite svordomar och ändringar blev de rätt så bra ändå.
Sen började jag sticka ett par vantar till min man :tumup:

Surfade runt lite på Ravelry och hittade de här. Jag skulle vilja sticka dem i julklapp till maken. Tror ni de är svåra? Jag tycker inte de ser så avancerade ut, men jag har aldrig stickat mönster förut.
Bild
Knyttet & K skrev:Idag har jag varit produktiv :app:
Jag har sytt tre par brallor, ett par mjukisbyxor till Albert och två par till Agnes att ha under skaloverallen. Först sydde jag ett par skitfina i microfleece. De blev lite för små. När jag satte saxen i ullfrottén Britt köpte åt mig tog jag en storlek större på mönstret och de blev på tok för stora :lol: Fast efter lite svordomar och ändringar blev de rätt så bra ändå.
Sen började jag sticka ett par vantar till min man :tumup:

Surfade runt lite på Ravelry och hittade de här. Jag skulle vilja sticka dem i julklapp till maken. Tror ni de är svåra? Jag tycker inte de ser så avancerade ut, men jag har aldrig stickat mönster förut.
Bild
Som jag sa till Vem-det-nu-var (Umma?) att det första jag stickade var vantar i två färger och de blev bra, så jag tror absolut att du fixar det.
Inte nog med att ni stickar galet snabbt :shock: :whut: ni pratar på riktigt mycket också.

Jag började med ett par sockar till mannen igår, har stickat typ 4 cm på skaften och redan blivit galen på stegarna som bildas. :?
Så nu har jag bestämt att jag ska testa magic loop, men då måste jag vänta med att sticka till helgen, och det vill jag inte. Går det att byta till magic loop mitt i ett skaft, eller måste man lägga upp direkt på stickorna? Går det snabbt att lära sig? Det ser ju rätt knepigt ut lixom.
Det är jättenkelt att sticka med ml, jag kollade på någon video. Det är väldigt logiskt när man väl sitter med stickningen i handen, det såg svårare ut än det var. Det går väl bra att byta mitt i skaftet, det blir ju likadant, bara att maskorna är fördelade på två "stickor" istället för fyra.
Av Ponyo
Knyttet & K skrev:Jättefin bubbi! Och shit vad snabb du är :shock:
Tack! Nytt rekord för mig. Fyra dygn. Men den var fasligt enkel. Nästan bara räta. Dubbel alpacka med 4,5:or.
Och randigt går alltid snabbare att sticka.
Av Umma
Bubbi skrev:
Umma skrev:Bubbi! Jättejättefin! :love: Färgvalet blev ju väldigt lyckat!
Tack. :D
Det rosa blev VÄLDIGT framträdande dock :D
Jag vill också sticka en sån där raglantröja men jag förstår inte hur man gör :hide: måste nog hitta ett mönster att utgå från. Det där Kaffemoster pratar om kanske :hmm: *googlar*...
Av Umma
Bubbi skrev:
Knyttet & K skrev:Jättefin bubbi! Och shit vad snabb du är :shock:
Tack! Nytt rekord för mig. Fyra dygn. Men den var fasligt enkel. Nästan bara räta. Dubbel alpacka med 4,5:or.
Och randigt går alltid snabbare att sticka.
Dubbel alpaca, den tunna sorten alltså? Och randigt går fortare :notes: ....
Umma skrev:
Bubbi skrev:
Jag vill också sticka en sån där raglantröja men jag förstår inte hur man gör :hide: måste nog hitta ett mönster att utgå från. Det där Kaffemoster pratar om kanske :hmm: *googlar*...
Det är bara att googla på "The incredible fit custom raglan" så hittar du mönstret direkt. Och jag insåg när jag väl tittat på det att det står om hur mycket garn det ungefär går åt till storlekar från barn på 2 år, så jag utgick glatt från det till tröjan till Karin. 4-årströjan var beräknad på 600m garn, och jag har 580 :D.
Av Ponyo
Umma skrev:
Bubbi skrev:
jag kör enligt tant koftas förklaring. Den är toppen! :tumup:
Användarens profilbild
Av melon
Jisses va ni är snabba!!!

Knyttet: De där vantarna har jag också spanat på, tror de blir julklappar till min bror. Jag vågar påstå att det är lättare att sticka vantar i färg om man helt följer mönstret, för då ser man precis var man är.

Bubbi: Jättefin!! 4 dagar :shock: Bättre med handlederna nu?

Fråga!! Någon som har sytt en applikation på stickat? Funderar på att ha en på ryggen på en tröja...
Jag är för övrigt nästan klar med raglanökningarna på Karins tröja. Och om ett av fyra nystan gått åt, så borde väl resten rimligtvis räcka till resten. Knappt ett nystan var till ärmarna och drygt ett nystan till kroppen känns rimligt tycker jag. Det här ska bli spännande :D.
  • 1
  • 188
  • 189
  • 190
  • 191
  • 192
  • 267

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?