- lör okt 03, 2009 16:22
Jag har precis börjat sticka lite smått, det är åratal sen sist. När jag stickade ett par blöjbyxor lärde jag mig det eminenta sticksättet med hålvarv.
Det slog mig då att om man använder tjocka stickor så måste man kunna göra en typ gallerfilt med hålslag. Någon som testat?
Finns det kanske någon annan metod som lämpar sig bättre? Virka är säkert ännu bättre, men det tänkte jag lära mig i jul och gallerfilten vill jag göra nu!
Hittade ett tjusigt tjockt ullgarn som med 12stickor borde bli asläckert. Är det för varmt att ha ull även om det är hål? Vore det bättre med ett tunnare garn och tjocka stickor, det borde ju bli mycket lösare då...
Överlag så har jag mycket mycket kvar att lära, så alla tips mottages tacksamt!
Det slog mig då att om man använder tjocka stickor så måste man kunna göra en typ gallerfilt med hålslag. Någon som testat?
Finns det kanske någon annan metod som lämpar sig bättre? Virka är säkert ännu bättre, men det tänkte jag lära mig i jul och gallerfilten vill jag göra nu!
Hittade ett tjusigt tjockt ullgarn som med 12stickor borde bli asläckert. Är det för varmt att ha ull även om det är hål? Vore det bättre med ett tunnare garn och tjocka stickor, det borde ju bli mycket lösare då...

Överlag så har jag mycket mycket kvar att lära, så alla tips mottages tacksamt!
Enastående mamma med två ständigt växande barn, en fantastisk man, med sina två växande tonåringar med som kommer och går som de vill, samt ett växande antal höns.