Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av hörnsten
Jag vågar nästan inte ens fråga. Kallar mig själv inte ens nybörjare, provar gärna olika pyssel men brukar ge upp väldigt snabbt. :oops:

Hittade två nystan av Drops Alpaca när jag städade. Min fråga är då om det går att göra (helst virka, sticka har jag inte alls tålamod till) blöjbyxor av det?

Försökte googla, men blev bara snurrig. Var snälla. :oops:

Tillägg: har ni annars några bra tips på garn till blöjbyxor? Gärna så billigt som möjligt, ifall det garnet också bara blir liggande. :wink:
Av IEDN
Nu kan jag vara totalt borta och snurra men jag har för mig att när jag frågade om alpaca garn att det skulle bli för varmt för att användas som ullbyxor (rätta mig någon om jag har fel)
Av IEDN
Förresten finns inga dumma frågor när det gäller garn till ullbyxor (inte överhuvudtaget). Det jag har lärt mig är att så länge det ska handtvättas så fungerar det att använda. Jag tror jag har sagt i flera månader att jag ska köpa garn och börja sticka igen men jag har fortfarande inte kommit längre än till att tänka tanken :oops:
Användarens profilbild
Av Ebboba
jag tycker att drops alpaca är lite sticksig :?

helst ska det ju vara otvättat ullgarn till blöjbyxor, har hittat i någon nätbutik färgat otvättat ullgarn riktigt billigt, men kommer inte ihåg var just nu.. jag vet att många har använt drops alaska till blöjbyxor, det är ju lite tjockare så det går nog ganska snabbt att virka med det...
Av Enid
Jag hade ullbyxor i Drops Alpacka till dottern när hon var pytteliten och det var det par jag gillade bäst. De var nätta och lätta att klä på/av och de höll inte helt tätt. Det låter kanske knäppt men det var jättebra på en pyttebäbis (tycker jag) för då slapp jag slita av henne byxor och body för att känna ner i blöjan om den var blöt, det blev istället lite lite fuktigt igenom när hon kissat men inte blött utan så lite att kläderna var helt torra på den tiden det tog att byta blöjan.

Det är möjligt att jag stickat mina ullbyxor för glest för det tunna garnet (stickade med en tråd på stickor nr 3) och att det inte alls berodde på garnet.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Ebboba skrev:jag tycker att drops alpaca är lite sticksig :?

helst ska det ju vara otvättat ullgarn till blöjbyxor, har hittat i någon nätbutik färgat otvättat ullgarn riktigt billigt, men kommer inte ihåg var just nu.. jag vet att många har använt drops alaska till blöjbyxor, det är ju lite tjockare så det går nog ganska snabbt att virka med det...
Otvättar är bäst, men annars räcker det med att man lanolinar dem själv.

Själv ska jag göra ullbyxor i Svarta fårets julia. Ett melerat ullgarn.
Användarens profilbild
Av ellla
Alpacka är lite mer flexibelt än ull tycker jag.
Jag har ju iof aldrig gjort blöjbyxor i det, bara mobilfodral och annat jag vill ska vara fuktavstötande, och jag tycker inte att det tovar lika hårt som ull.
Virkat blir ju lite tjockare än stickat så det håller nog bättre!
Äsch, det blev lite lösa funderingar. Prova!!
Av Nettan
Tycker att nästan all ull är sticksig. Har bara hittat ett garn som varit osticksigt och det är Freedom spirit. stickade blöjbyxor i detta garnet och det blev snabbt tätt. Även Freedom är mjukt men det är betydligt tjockare.
Har hittat garnet på tradera.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?