Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Nu har overlocken fått jobba lite! Och jag är väldigt nöjd än så länge! Har vågat mig på att trä om den yttersta tråden och det gick fint.

Min syster tipsar om att knyta ihop de två högra trådarna med de nya då man ska trä om, alltså som att man skarvar, men det måste vara råbandsknut. Annars går det upp, vissa dyra maskiner kan man tydligen sy igenom tråden trots knut, men hon rekommenderar inte det på "hobbymaskiner"
Från henne annamar jag oxå slötipset att bara byta yttersta färgen om man inte vill trä om alla 4 rullar (det är bara den som syns då man drar isär tyget.)

Bild
Rosa mössa till mig i tjockare interlocktrikå, tröja,
(mest för att testa så mönstret passar F innan jag sätter saxen i knyttets ull och britts ullfrotté, babyhalsringningen kom åt fel håll...) i trikå från sos+ gammal tröja från mig, ullkalsonger, i ullfrotté från britt (woolpower) med muddar av knyttets ull (pop)
Bild
Behövde inte ratta om inställningarna nånting, utan har bara tagit den ut kartongen och sytt!!
Trodde iallafall ullfrottén skulle behöva rattning av inställningarna!
Me like!! :heart: :vågen:
Användarens profilbild
Av LumLumLum
Trots att det är betydligt enklare att knyta och bara dra igenom trådarna så vill jag ändå tipsa dig om att du nog ändå bör lära dig trä maskinen från början till slut. Rätt som det är kan en tråd gå av eller något annat oförutsett inträffa och du måste trä den, och då är det himla skönt att kunna.

Det är underbart kul att sy på overlocken! :app:
Av Marine78
jag har aldrig någonsin använt mig utav latmansknepet med att knyta ihop trådarna. Tycker min maskin är så enkel att byta tråd på och det går så snabbt i vilket fall som helst. Och jag säger som föregående: se till att lära dig att trä om maskinen från grunden också. Annars kan det lät bli att man sitter och svär när den dagen kommer då man inte har något val längre.
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
visst måste man kunna trä manuellt med, men läsa instruktionsbok är tråkigt! och om man kan både och och latmans funkar smidigt så föredrar jag det! Har som sagt inte ens trätt om den ännu! Får se hur bökigt det är!
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
janome 744D

ska man nu slösa sig och köpa snyggtyg från myllymuksut med?? :hmm: bambu randigt till vikilägg/prefolds.... lyxigt men ack så fiint! Och vill ha ngt som suger mer än tråkvikisarna! Och nybebben kanske vill ha ngt nytt :shock: :wink:
bomull modal lycra-trikå lät ju underbart mjukt att sy en amningströja till mig av.... (fast sos är ju billigare.... :? fast utan mjuka modalen då....)

klippa till tröja eller göra blåbärspaj nu.... :mums: kanske syr ikväll istället, paj nu! :app:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?