Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Sagas mamma skrev::hmm: Hur gör ni med alla dessa ätbara saker som måste vara på kyl/i frys? Går och hämtar inpackade julklappar där? Och när folk ska hem? En sån pie ska väl i kylen?
Enklast är om man ger bort sånt till någon man går hem till så man slipper komma ihåg att ta med det ur frysen eller kylen hos någon annan. Man får ha det i frysen eller kylen där man är, och ge bort det/öppna det på direkten.
Sagas mamma skrev::hmm: Hur gör ni med alla dessa ätbara saker som måste vara på kyl/i frys? Går och hämtar inpackade julklappar där? Och när folk ska hem? En sån pie ska väl i kylen?
Jepp, jag hämtar paketen ur kylen/frysen. :fnissa: Och sen får de raskt åka in igen tills de ska hem. Då kan man packa in det i tidningspapper så att det håller kylan ett bra tag. Om man inte vill ha kalla paket kan man ju ge ett kort med beskrivning av presenten.
ellla skrev:vete kan man antingenköpa i småförpackningar på typ ICA eller i säck på granngården. Det är väldigt mycket billigare med en 25 kilossäck... (per kilo)
Står det bara vete på förpackningen på ica?
Ketronya skrev:
ellla skrev:vete kan man antingenköpa i småförpackningar på typ ICA eller i säck på granngården. Det är väldigt mycket billigare med en 25 kilossäck... (per kilo)
vi har använt matvete, men det är lönndyrt. Ris kan man ju ta istället!
ellla skrev:
Ketronya skrev:
Okej, funkar det lika bra med ris? Hur länge ska man sen värma "vetevärmaren" i mikron?
Ketronya skrev:
ellla skrev:
Ketronya skrev:
Okej, funkar det lika bra med ris? Hur länge ska man sen värma "vetevärmaren" i mikron?
Det beror på hur mycket ris man har i påsen (dvs omöjlig fråga). Men börja lite försiktigt, för jag tycker att ris är lite mer känsligt än vete.

Och så kan risvärmare kännas lite futkiga när de är varma tycker jag. Någon annan som tänkt på det?
Jamen då kör jag hellre på vete, står det bara vete på förpackningen, eller finns det olika sorter?
Förra året gjorde jag burkar med mikro-kladdkaka, förutom ägg och smör. Dom lyxigare varianterna ingick det även en matchande pajform. Jag inkluderade även det fulla receptet för dom som ville göra mera. Det var oväntat poppis!
Jag har börjat sticka. Sittunderlag i tovad Eskimå (stickad men inte tovad än) och mössa i tovad Eskimå (påbörjad). Om sittunderlaget blir bra tänkte jag göra flera sånna, jag skulle iallafall bli glad över en sån användbar present.
Användarens profilbild
Av Zai
Annamamman skrev:Jag har börjat sticka. Sittunderlag i tovad Eskimå (stickad men inte tovad än) och mössa i tovad Eskimå (påbörjad). Om sittunderlaget blir bra tänkte jag göra flera sånna, jag skulle iallafall bli glad över en sån användbar present.
Nyfiken på mönster! Har du bild?
Häromåret så hade någon (minns inte vem) lagt in en beskrivning på bra-till-allt-salva här på sjalbarn. Sådan har jag gjort, doftsatt genom att lägga i lite torkad lavendelblom som jag sedan filtrerat bort och hällt upp i små plåtaskar för att använda som läppbalsam. Det har varit väl mottaget.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 32

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?