Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
CrazyMagpie skrev:Bubbi - Låter jättefint! Vad blir det för garn i tröjan?
Det blev dubbel alpaca från garnstudio.
Turkost verkar inte vara en speciellt poppis färg just nu.
Som tur var så var det mycket mjukare än jag mindes.

Fast jag är lite tveksam. Stickar enkla rader ränder, och det ser lite tunt ut kanske :hmm:
Användarens profilbild
Av melon
Mostern: Du inspirerar mig!! Jag har också avslutat ett par wips ikväll :vågen:

Bild
En ska skickas till Värmland och en ska sättas på kusinen.

Nu ska jag bara köpa mer garn till denna mössan till Magnus:
Bild

... och sticka de sista varven och sen får jag börja på nåt nytt!!! :vågen: :vågen: :vågen:
melon skrev:Mostern: Du inspirerar mig!! Jag har också avslutat ett par wips ikväll :vågen:

Bild
En ska skickas till Värmland och en ska sättas på kusinen.

Nu ska jag bara köpa mer garn till denna mössan till Magnus:
Bild

... och sticka de sista varven och sen får jag börja på nåt nytt!!! :vågen: :vågen: :vågen:
Härligt! visst känner man sig duktig.
Är det "We call them pirates" eller ett annat mönster på den undre mössan? Jag orkar inte gå till ravelry och kolla hur den jag stickade till sambon ser ut :D.
Användarens profilbild
Av ellla
nej, jag la upp lite lagom många maskor och sen stickade jag en fot, sen en häl och sen blev det tråkigt med räta så då fick ett par ugglor flytta in :)
Bild
HAn var inte så glad, mössor är ingen höjdare, men han satt stilla i alla fall!
Användarens profilbild
Av ellla
Jag är mest nöjd med jordgubbsmössan, för den är så underbart mjuk!
Bild
Men tyvärr är Arvids huvud lite för stort, (mössan är såklart lagom :wink: ) så den går inte ner över öronen. Men nästa barn kanske kan ha den lite!
Jag är så toknöjd med min entrelac-sjal! Den har sån härlig stuns i elasticiteten eftersom jag inte blockade den så hårt.
Det är helt klart ett mönster jag rekommenderar ifall man vill sticka en trekantssjal! :D
Användarens profilbild
Av ellla
Kaffemoster skrev:Jag är så toknöjd med min entrelac-sjal! Den har sån härlig stuns i elasticiteten eftersom jag inte blockade den så hårt.
Det är helt klart ett mönster jag rekommenderar ifall man vill sticka en trekantssjal! :D
vad det den med rutor??
Av Ponyo
Något har hänt! :shock:
Jag bröt ju min trend genom att sticka två koftor samtidigt, och då hände något och jag har grymt många projekt på G samtidigt.

Har börjat sticka på födelsedagströjan, men blev inte nöjd med randningen så jag repade upp när jag kommit halvvägs.
Så nu har jag stickat mer än hälften på 1,5 dygn (har nästan bara armarna kvar)
ellla skrev:
Kaffemoster skrev:Jag är så toknöjd med min entrelac-sjal! Den har sån härlig stuns i elasticiteten eftersom jag inte blockade den så hårt.
vad det den med rutor??
Jepp! (Entrelac, näverstickning, kontstickning. Kärt barn har många namn.)
Kaffemoster skrev:
ellla skrev:
vad det den med rutor??
Dominorutor kallas det väl också? Eller är det en annan sak?

Förresten behöver jag tofflor. Nån som har ett snabbstickat mönster? Gärna tovade.
zandrama skrev:
Kaffemoster skrev:
ellla skrev:
vad det den med rutor??
Dominorutor kallas det väl också? Eller är det en annan sak?

Förresten behöver jag tofflor. Nån som har ett snabbstickat mönster? Gärna tovade.
Dominorutor är en annan teknik.
Jag har stickat tovade tofflor (i ett par varianter :oops:), tror att mönstret heter Fuzzy feet (finns bland mina projekt på ravelry, men du kanske inte är med där...?) Annars har garnstudio åtminstone ett par olika tovade tofflor-mönster vet jag.
  • 1
  • 185
  • 186
  • 187
  • 188
  • 189
  • 267

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?