Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av noranora
Ibland läser jag här om barn som inte velat bli burna i sjal/sele på länge, men så återupptäcker de sjalarna/selarna och vill bli burna igen (jag pratar om barn över året, inte bebisar). Hur är/var det för er? Är det lika vanligt att barn inte vill bli burna mer när de väl "slutat"?

Just nu, och sedan flera veckor tillbaka, blir Nora skitförbannad om jag tar fram en sele eller sjal (men efter en stunds promenad vill hon gärna bli buren, men bara i famnen, och hon trivs bra väl på plats om jag envisas med bärdon - mina armar orkar inte famnbärning hur länge som helst -men det känns så lagom kul att sätta en protesterande unge på ryggen). Det känns som om jag har alldeles för många sjalar och selar och tanken på att avyttra några känns lockande ... fast det vore förstås dumt ifall det här bara är tillfälligt. Förstås. :hmm: Och nu kan förstås ingen veta vad just Nora kommer att tycka, men det kan ändå vara intressant att höra om era egna erfarenheter :)
Bar min dotter mycket fram till strax över året, sen ville hon mest gå, och som du säger åka i famnen. Men sen när hon var strax över 2 började jag fråga henne om hon ville bli buren, och det ville hon ibland. Och nu när hon snart är tre (2 mån till) så blir hon mer än gärna buren, både i sele och sjal!
Min dotter på 1½ år vill helst inte åka sjal alls utan då hellre i meitai som hon föredrar (om hon vill bli buren). Men man kommer aldrig från att dom vill bli burna mindre och mindre, tyvärr.. kanske dax att skaffa nytt sjalbarn? :roll: :Hahaa:
Då finns det med andra ord hopp om mer bärande :) Jag saknar att gå i skogen, det är alldeles för långt (och man måste över en stor trafikerad väg utan övergångsställe) för Nora att gå dit, och alldeles för bökigt att köra vagn på stigarna. Men igår kväll bar jag henne, dock på magen och det var tuuuuungt. Hon var nöjd när jag bar henne, men inte när jag knöt upp henne, dock ville hon bara vara i famnen och jag skulle ut med hunden och har inte hur många och hur starka armar som helst ...
katha skrev: Men man kommer aldrig från att dom vill bli burna mindre och mindre, tyvärr.. kanske dax att skaffa nytt sjalbarn? :roll: :Hahaa:
Om det levererades i sjalbarn som tillbehör till sjalarna skulle jag kunna ha flera stycken :lol: Men det där med graviditet väntar jag nog med ett tag. Men jag ska besöka bebis i helgen, farligt farligt ...
Min treåring vill bli buren jämt... Dessvärre har hon en besvärlig mamma som tycker att även om det är väldigt mysigt att bära så kan man gå själv när man är tre. :roll: 8)

Inte heller storebror, fem år, tackar nej till sjalande när behov finnes (sjukhusbesök kvällstid, när man slår sig på utflykten etc).

Så hoppet är aldrig ute! :vågen:
Jag skulle så gärna vilja bära Matheo igen som fyller 2 snart men är sååååååååååååå närhetstörstig så sjal vore kanon. Men han har inte blivit buren på nästan ett år så han har inget minne av det och när jag provade häromkvällen blev det enbart katastrof :cry:

Han skulle verkligen gilla det om han gav det en chans tror jag, för hans "gose-trasa/gosedjur" är nämligen mammas eller pappas armbågar...! :shock:

Något tips hur jag ska få honom intresserad igen? :?
Av IEDN
Be-Linda skrev:Jag skulle så gärna vilja bära Matheo igen som fyller 2 snart men är sååååååååååååå närhetstörstig så sjal vore kanon. Men han har inte blivit buren på nästan ett år så han har inget minne av det och när jag provade häromkvällen blev det enbart katastrof :cry:

Han skulle verkligen gilla det om han gav det en chans tror jag, för hans "gose-trasa/gosedjur" är nämligen mammas eller pappas armbågar...! :shock:

Något tips hur jag ska få honom intresserad igen? :?
Det jag började med när mina 3 o 4 åringar blev avis på småsyskonen som blev sjalade var en enkel ryggsäcksknytning. De fattade galoppem snabbt o älskar nu att åka rygg o det blir ibland nästan slagsmål vem som ska sitta på ryggen. :?
Användarens profilbild
Av zink
MammaTillFelicia skrev:Bar min dotter mycket fram till strax över året, sen ville hon mest gå, och som du säger åka i famnen. Men sen när hon var strax över 2 började jag fråga henne om hon ville bli buren, och det ville hon ibland. Och nu när hon snart är tre (2 mån till) så blir hon mer än gärna buren, både i sele och sjal!
Bra precis likadant här. Ville ju använda sina ben där vid 1 ungefär, kul å åka vagn var det då också.

Fast vi sövde länge för middagssömnen i sele fram. Men minns inte hur länge...? :hmm:

Nu så blir det sövas på ryggen när han är övetrött och inte kan varva ner själv.

Och bäras på ryggen om vi varit iväg på stan t ex och ska hem til lunch. Skönt å slippa släpa på en tom vagn ngn timme för att han ska kunan åka hem.. För han står ju nite dirket still den timmen helelr ;-)
Här hemma finns en bestämd liten dam på 2½ som själv talar om när hon vill bli buren.
"Jag rida din rygg mamma" heter det då :) andra dagar springer hon sin väg och skriker om jag frågar om vi ska ta sjalen... :roll: :lol:
Båda våra barn har mer eller mindre vägrat sjal ett tag när de lärde sig gå. Det har alltid gått bra ute men inte inne. Men när de lärt sig har de vänt igen, och sitter gärna i sjal även till mys inne. Vi har tur som har lätta barn, vi bär fortfarande Siri 4 år och 15 kg ganska ofta :heart:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?