Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Sååå stolt jag är över mig själv! Jag började sticka en tröja till något av barnen i våras. Allt var färdigstickat och axlarna hopsydda med kitchner-stygn och jag inser att trots mina barns pyttehuvuden, går den knappt på! :shock:

Så nu har jag petat upp stygnen, och stickat på fyra varv på sidorna på framstycket, och sitter nu och stickar halskanten. Den är strax klar, och sen är den ju bara att sy ihop! :app:

Jag är så BRA som tar tag i såna här surdegar! (att det sen beror på att jag inte bestämt mig för vad jag ska sticka härnäst har väl inte med saken att göra? ;-) )
Användarens profilbild
Av tweed
kvarnvik skrev:Nu behöver jag lite smakråd. Jag har kommit till slutet på första ärmen på min uppifrån och ner kofta och tänkte att jag skulle göra korvigt längst ner. Nu har jag testat lite, men jag är lite osäker på om det blir bra. Jag har gjort ärmen ganska tajt och jag vet inte om det passar med korvigt då :? Upptill har jag gjort lite oregelbundna ränder med räta maskor på oket. Bilden är inte så bra, strukturskillnaderna syns dåligt med blixt...

Bild
Kom igen nu, med lite feedback på den här! Melon har redan talat om att hon tycker att det är skitfult med korvärmar :wink: Men vad tycker ni? Ska jag repa upp och göra vanliga muddar istället? Det är korviga ärmslut enligt den här principen jag har tänkt mig, fast allt i samma färg: http://www.webtrotter.se/ilsefin/files/ ... muddar.pdf
Kaffemoster skrev:Sååå stolt jag är över mig själv! Jag började sticka en tröja till något av barnen i våras. Allt var färdigstickat och axlarna hopsydda med kitchner-stygn och jag inser att trots mina barns pyttehuvuden, går den knappt på! :shock:

Så nu har jag petat upp stygnen, och stickat på fyra varv på sidorna på framstycket, och sitter nu och stickar halskanten. Den är strax klar, och sen är den ju bara att sy ihop! :app:

Jag är så BRA som tar tag i såna här surdegar! (att det sen beror på att jag inte bestämt mig för vad jag ska sticka härnäst har väl inte med saken att göra? ;-) )
:vågen:
Jag måste göra samma sak med Millies höstmössa. Den är lite för liten.
kvarnvik skrev:
kvarnvik skrev:Nu behöver jag lite smakråd. Jag har kommit till slutet på första ärmen på min uppifrån och ner kofta och tänkte att jag skulle göra korvigt längst ner. Nu har jag testat lite, men jag är lite osäker på om det blir bra. Jag har gjort ärmen ganska tajt och jag vet inte om det passar med korvigt då :? Upptill har jag gjort lite oregelbundna ränder med räta maskor på oket. Bilden är inte så bra, strukturskillnaderna syns dåligt med blixt...

Bild
Kom igen nu, med lite feedback på den här! Melon har redan talat om att hon tycker att det är skitfult med korvärmar :wink: Men vad tycker ni? Ska jag repa upp och göra vanliga muddar istället? Det är korviga ärmslut enligt den här principen jag har tänkt mig, fast allt i samma färg: http://www.webtrotter.se/ilsefin/files/ ... muddar.pdf
Jag håller inte med Melon. Jag tror det blir tufft med korvärmar!
Av Umma
kvarnvik skrev:

Bild
Okejrå...jag hade valt släta muddar, korvisarna ser lite klumpiga ut tror jag. Annars tycker jag koftan ser toppen ut, det blir riktigt fin passform på den! :tumup:
Användarens profilbild
Av tweed
Umma skrev:
kvarnvik skrev:

Bild
Okejrå...jag hade valt släta muddar, korvisarna ser lite klumpiga ut tror jag. Annars tycker jag koftan ser toppen ut, det blir riktigt fin passform på den! :tumup:
Jag tvekar just på det där om klumpigheten, för ärmarna är så smala ovanför, jag vill ju inte att det ska se ut som nån slags rymddräkt på ärmsluten :roll: Jag får väl helt enkelt sticka klart en ärm och se hur det blir...
Användarens profilbild
Av Elsa
kvarnvik skrev:
Umma skrev:
kvarnvik skrev:

Bild
Jag tvekar just på det där om klumpigheten, för ärmarna är så smala ovanför, jag vill ju inte att det ska se ut som nån slags rymddräkt på ärmsluten :roll: Jag får väl helt enkelt sticka klart en ärm och se hur det blir...
Jag hade nog valt att göra att göra vanliga muddar. Men det känns som att det är en smaksak, så om du gillar det korviga, tycker jag du ska prova med det och se hur det ser ut!
Hum... så var bebin här, men tröjan inte klar än (när finns tiden) och det är faktiskt inte tröja som behövs, måste sticka ett par vantar, insett att det är ur löjligt att åka och köpa ett par på stan, dels kostar det men det tar lika lång tid att sticka ett par själv som att åka fram och tillbaka, men då tillbaka till det ursprungliga problemet, när får man tid :shock: får nog lära mig sticka och amma samtidigt (samt virka med för filten är inte ens halvklar)
Användarens profilbild
Av melon
Imorse tyckte jag att det var kallt så jag hämtade mina vantar:

Bild

Siri, 4 år: Mamma, du har ju stickat fel!!?
Jag: Vadå?
Siri: Dina vantar är ju bara halva, du har stickat fel!
Jag: Jaså, haha, näe de ska vara så.
Siri: Hmmmm... Nä, jag tycker du har stickat fel.

:lol: :lol:

kvarnvik skrev:
melon skrev:Jag har väl aldrig sagt att det är skitfult? :cry:
Åkrejrå, det var en överdrift :klappa: Jag tar tillbaka
Det är lugnt :heart: Jag försökte vara diplomatisk och då blev jag sårad när du tolkade mig så. Du bad faktiskt om en åsikt. :wink:
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnvik skrev:
melon skrev:Jag har väl aldrig sagt att det är skitfult? :cry:
Åkrejrå, det var en överdrift :klappa: Jag tar tillbaka
Det är lugnt :heart: Jag försökte vara diplomatisk och då blev jag sårad när du tolkade mig så. Du bad faktiskt om en åsikt. :wink:
Jag är tacksam för den åsikten, för jag är väldigt osäker själv på om det är kul eller skitfult, och det var lite skämt i mitt första inlägg, såg du inte :wink: :eyn? :heart:
Kaffemoster - Du borde snart få ett diplom tycker jag för dina hedervärda insatser i UFO korgen! :respekttilldig:

Bubbi - Låter jättefint! Vad blir det för garn i tröjan?

melon -Dessa konstiga mammor som inte ens vet hur ett par vantar ser ut... :Hahaa:

Kvarnvik - Jag tycker att du ska testa att sticka "korvigt" på slutet! Om inte annat är det rätt praktiskt (tycker jag som är frusen) att ha muddar som håller sig uppe av sig själva men går att sträcka ut vid behov! :tumup:
Skulle dock rekomendera att du ökar maskantalet ngt när du ska börja med det korviga så att de verkligen kan bulla upp sig (gör du det precis innan du ska sticka en sån rand/korv i aviga så tror jag att ökningen kommer att döljas fint av själva "korven")
CrazyMagpie skrev:Kaffemoster - Du borde snart få ett diplom tycker jag för dina hedervärda insatser i UFO korgen! :respekttilldig:
Tittar man på ravelry bland mina projekt är det nästan sorgligt. Av mina WIPs så är tre stycken 100 % i progress (för jag sätter så när jag stickat färdigt. När sen trådar är fästa och det är monterat sätter jag det till finished) och en 80%... Sen har jag ett par fingervantar som är avsomnade också, det kanske är de jag ska ta tag i härnäst? Nä, tror faktiskt inte det för de blir ändå för små :(. Så snart måste jag få börja på något nytt!!
  • 1
  • 184
  • 185
  • 186
  • 187
  • 188
  • 267

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?