- sön aug 12, 2007 16:05
Min man har MS och har tyvärr drabbats ganska hårt av det vilket gör att han sitter i rullstol och även har en del problem med händerna. Han vill gärna ha ett bärredskap som går att använda när han sitter i rullstolen. Lilla Linnéa är sju veckor nu, men väldigt liten fortfarande eftersom hon är född sju veckor för tidigt. Han har provat min Sino och det funkar bra när han väl fått på sig den. Problemet är bara att han inte kan knyta den själv,dels pga att han har svårigheter med händerna och dels för att han inte kan stå upp och knyta. Jag tycker det är ganska bökigt att få till knytningen bra på honom. Det är mycket svårare att knyta på någon annan än på sig själv. Han tycker nog också att det blir lite för besvärligt att få på den vilket gör att han inte använt den mer än ett par gånger. Jag funderar därför på om det finns någon bra sele eller liknande som hade varit lättare att ta på och av. Behöver alltså ett bärredskap som funkar bra att ha på magen, även när man sitter ner, som är lätt att ta av och på och funkar bra för en nyfödd. Någon som har några bra tips? Han började prata om att skaffa en BabyBjörn, mest för att reta mig men ändå. Så jag behöver ett bättre förslag.