Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Emmiez
Jag har läst här http://kokalal.blogspot.com/2008/01/lit ... ngeln.html mycket bra info :tumup:

Men så undrar jag lite om sömmarna
Bild
denna sömmen kan jag sy den på coverpro eller huskylock?

jag var på mässa i helgen, och tittade på coverpro och huskylock, när jag pratade med dom som hade hand om det, verkade det bara som att jag kunde sy täcksömmar med 2 eller 3 övertrådar, men inte den sömmen som bilden.

går den inte att sy på dom maskinerna?
Användarens profilbild
Av LumLumLum
Coverpron kan iaf inte sy topcoversömmen, hur det är med Husqvarnan har jag ingen aning om, men om jag citerar från inlägget du länkar till:
Det är dock bara de mest avancerade kombinationsoverlockerna som har en motsvarighet till den trippla täcksömmen (bild3), om det är den och dess dekoreffekt man vill åt. Då kan de å andra sidan oftast även sy den eftertraktade top coversömmen (bild 5), som man ser på många plagg i handeln. Top coversömmen är en söm som på baksidan ser likadan ut som den man åstadkommer med en vanlig covermaskin, men som på ovansidan har en extra tråd som gör loopar mellan de tre parallella sömmarna. Den finns även i utförande med den dubbla täcksömmen. De maskiner jag känner till som har den är Bernina 2500DCET, Pfaff 4874, Elna 845 och Janome 1200D. Men det finns säkert fler.
så tror ju jag att den inte har den sömmen.
Av Emmiez
:roll:
men det är ju DEN sömmen jag är ute efter..

åhh ja blir tokig på allt.. men okej, då vet jag att det inte är coverpro eller så jag vill ha..

jag får nog kolla ordentligt sen innan jag köper.
trodde ju jag hade koll, men inte då..
Användarens profilbild
Av LumLumLum
Vet att många som har en coverpro använder baksidan av trippelsömmen för ett liknande resultat. Det är ju inte topcoversömmen, men blir rätt snyggt. Ska kika runt lite och se om jag hittar någon bild.
Av Marine78
Emmiez skrev::roll:
men det är ju DEN sömmen jag är ute efter..

åhh ja blir tokig på allt.. men okej, då vet jag att det inte är coverpro eller så jag vill ha..

jag får nog kolla ordentligt sen innan jag köper.
trodde ju jag hade koll, men inte då..
För att få fatt på en maskin som syr topcoversömmen lär du få slänga ut åtskilliga tusenlappar till så jag vet inte riktigt om det är värt det ;-)
De flesta som har köpt till exempel Coverpron (som jag) använder sig utav trippelsömmens baksida i stället. Blir riktigt snyggt och nästan som en topcoversöm. Har tyvärr inga riktigt bra närbilder på hur det ser ut själv. Men här är en bild där man kan ana sig till sömmens utseende *skratt*:

Bild
Av Marine78
Sedär ja, man kanske skall läsa hela tråden själv innan man börjar svara *skratt*. Den tjejen använder sig massor utav avig trippelsöm och hon är bra på det. Jag känner henne personligen och har sett sömmarna på riktigt nära håll.
LumLumLum skrev:Det här hittade jag vid en snabb letning, det finns säkert bättre bilder där ute i webdjungeln

http://mimmid.blogspot.com/2009/08/molnbody.html
Av Emmiez
aha, hon på husqvarna sa att man kunde använda baksidan av den med två trådar men det lät så konstigt.
bra att man kan göra det och att det blir så fint, trodde att alla (tex marine) hade såna maskiner som syr såna sömmar, har ju kikat så mycket på kläderna..
toppen då känns det som att jag har lite koll igen :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?