Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Smultronbarn skrev:Men jag måste fråga lite om hur det är att sy i ullfrotté. Jag har bara sytt i ull och vadmal innan, men detta tyg är ju mycket stretchigare.

Nåt särskilt att tänka på? Nål, tråd, söm etc. Har en vanlig symaskin och ingen overlock eller så.
Jag har sytt en overall i den tjockare ullfrotten och jag använde fuskoverlocksömmen på symaskinen och tyckte att det gick hur bra som helst. Använde bomullstråd och kommer inte ihåg om jag använde trikånålen eller en vanlig nål, men tror att det var den vanliga.
tesoj skrev:
Smultronbarn skrev:Men jag måste fråga lite om hur det är att sy i ullfrotté. Jag har bara sytt i ull och vadmal innan, men detta tyg är ju mycket stretchigare.

Nåt särskilt att tänka på? Nål, tråd, söm etc. Har en vanlig symaskin och ingen overlock eller så.
Jag har sytt en overall i den tjockare ullfrotten och jag använde fuskoverlocksömmen på symaskinen och tyckte att det gick hur bra som helst. Använde bomullstråd och kommer inte ihåg om jag använde trikånålen eller en vanlig nål, men tror att det var den vanliga.
Jag sydde med vanlig smal zickzack, det gick bra, dra bara inte i tyget. Som att sy i annan trikå. Sätter man övervikbar resår i armslut, nedtill, luva så slipper man fålla och få fult och vågigt! :tumup:
Ja Britt var verkligen snabb!! :vågen: Tack! service!

Bild

Bild

Oxå denna sydd med zick zack, fast då krånglade trådspänningen, (visade sig sen att det var rullarna till undertråden som var så gamla så de var sneda, efter jag köpt nya funkade det bra igen!!)
Fick zick zacka om igen senare...

Dåliga bilder.... här gjorde jag "mudd" av tyget upptill och i ärmsluten och övervikbar resår nedtill. Blir lite tjockt i mudden i ärmen, men varmt :wink: bra på handlederna!
glis skrev:Jag är jätteimpad, både över själva frottén, men framför allt över Britts snabbhet och Emmas! Inspirerande!
:iagree:
Härligt att få bra tips för en frotté/trikånovis! :tumup:
Idag har det kommit en avi till mig... :eld: undrar om det är trikån eller septemberbytet... :D

tesoj: tack för tips, men vad är fuskoverlocksöm för någon? :hmm:
knutschen_lee@hotmail.com skrev:Vars ligger den affären i stan, om man skulle få för sig att åka dit? :roll:

Den ligger bakom lillänge kan man säga. Vet du var bussgaraget är? Det ligger granne med det.
Och över vägen ligger bilprovningen.
Ashe skrev:
knutschen_lee@hotmail.com skrev:Vars ligger den affären i stan, om man skulle få för sig att åka dit? :roll:

Den ligger bakom lillänge kan man säga. Vet du var bussgaraget är? Det ligger granne med det.
Och över vägen ligger bilprovningen.
ok. tack:) gubben visste vars det var, och det är ju han som kör så.;) brukar den ha öppet på helgen?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?