Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Umma
puppan skrev:Hej alla stickisar. :wink: :hello:

Vad gör jag för fel när det blir mosstickning istället för resår?
Jag gör två räta och två aviga.
Det ska bli en halsduk är tanken. :roll:
:hello: ! Välkommen!
Om du vill ha resår ska du sticka räta på räta maskor och aviga på aviga dvs när du vänder på arbetet blir ju de du stickade räta på förra varvet nu aviga och du ska sticka den maskan avigt. Eller bara skjut på ditt mönster 2 maskor så blir det rätt. :tumup: Fast mosstickning är snyggt också :wink:
Användarens profilbild
Av puppan
Umma skrev:
puppan skrev:Hej alla stickisar. :wink: :hello:

Vad gör jag för fel när det blir mosstickning istället för resår?
Jag gör två räta och två aviga.
Det ska bli en halsduk är tanken. :roll:
:hello: ! Välkommen!
Om du vill ha resår ska du sticka räta på räta maskor och aviga på aviga dvs när du vänder på arbetet blir ju de du stickade räta på förra varvet nu aviga och du ska sticka den maskan avigt. Eller bara skjut på ditt mönster 2 maskor så blir det rätt. :tumup: Fast mosstickning är snyggt också :wink:
:duh: :duh: :duh:
Jag stickade ett par benvärmare i våras och då på strumpstickor. Klart det blir annorlunda när jag stickar fram o tillbaka istället!

Tack Umma!
Får se om jag orkar börja om eller ej. :wink:
Användarens profilbild
Av Elsa
[quote="Knyttet & K"]Och sen undrar jag vad jag ska sticka av en massa Eskimo? Jag sorterade lite i garnlådorna för någon dag sedan och insåg att jag hade en hel kasse full med Eskimo :siishah: Det är lite olika färger, 2 nystan av de flesta, en del har jag 3 av. Ska jag sticka en randig filt eller har någon bra förslag på småstickat? Det ska tillverkas lite julklappar, det kanske går att använda till något sådant?[quote]

Jag gillar Eskimo och har också ett litet lager här hemma. Min syster ska få dessa i julklapp http://garnstudio.com/lang/se/visoppskr ... 58&lang=se Jag tyckte de var lite kul till en mobilberoende tonåring. :lol:
Dessa tänkte jag göra till mig själv (fast i grått) http://garnstudio.com/lang/se/visoppskr ... 45&lang=se Jag har mycket kjol och skulle behöva något som värmer smalbenen ordentligt. Fast till dem behövs det 300 g. Annars kan du väl bara randa halsdukar lite roligt. Det går ju superfort på stora stickor och borde väl bli en superbra julklapp! :D
Användarens profilbild
Av Elsa
Bubbi skrev:
kvarnvik skrev:
Bubbi skrev:Kolla in tröjorna.
Den understa var en gång i tiden lika liten som den översta.
Den växer varje gång jag tvättar den. :lol:
Bild
Så praktiskt, ett plagg som växer med barnet :wink:
Tyvärr så gör den inte det. Den passar nog en fyra-femåring nu.
Den grå tröjan är precis för liten för honom
Oj, vilken skillnad! :shock: Jag tycker att det är roligare att lägga kläder i växer-snart-i-högen istället för urvuxet-högen. :wink:
Användarens profilbild
Av Elsa
puppan: Äsch då! Men mosstickning är ju fint tycker jag! Och passar bra till en halsduk med.

Kaffemoster: Wow, vilken fin! :heart: Jag älskar färgerna. :D
CrazyMagpie skrev:Kaffemoster - OMG! :love: :siishah:

(bara att du hör av dig om den sjalen behöver ett nytt hem... :wink: )
*s*
Ja, det där garnet var ett ovanligt bra val. (Evilla artyarn, 8/1 färgställningen finns säkert kvar för den intresserade ;-))
Av Ponyo
Elsa skrev:
Bubbi skrev:
kvarnvik skrev:
Bubbi skrev:Kolla in tröjorna.
Den understa var en gång i tiden lika liten som den översta.
Den växer varje gång jag tvättar den. :lol:
Bild
Så praktiskt, ett plagg som växer med barnet :wink:
Tyvärr så gör den inte det. Den passar nog en fyra-femåring nu.
Den grå tröjan är precis för liten för honom
Oj, vilken skillnad! :shock: Jag tycker att det är roligare att lägga kläder i växer-snart-i-högen istället för urvuxet-högen. :wink:
Jo, men det är bara det att just denna tröja fortsätter växa, så V hinner ha den en gång, spiller ner den, sedan växer dn igen och måste läggas undan. Finns stor chans att jag skickar ned den till en kompis som har en fyraåring och som suktat efter en sådan tröja länge nu. Så stickar jag en ny till V
Av Ponyo
Bubbi skrev:Någon som har förslag på riktigt mjukt fint garn som finns i rosa äppelgrönt och brunt?
Ska sticka tröja till ett födelsedagsbarn, och måste köpa garn snart.
Drops Silkealpacka it is!!!
Vet ni var man kan köpa det? Och där de har stort sortiment av det?
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
Bubbi skrev:Någon som har förslag på riktigt mjukt fint garn som finns i rosa äppelgrönt och brunt?
:app: Det blir underbart bra! Så himla mysigt att sticka i också. Sallys på Ringvägen har rätt mycket silkealpacka, ring och fråga. Annars skulle jag rekommendera den på Odenplan, i tredje hand den på St Eriksplan. Ring dem och fråga så slipper du åka runt hela stan.
Av Ponyo
MuuM skrev:
Bubbi skrev:
:app: Det blir underbart bra! Så himla mysigt att sticka i också. Sallys på Ringvägen har rätt mycket silkealpacka, ring och fråga. Annars skulle jag rekommendera den på Odenplan, i tredje hand den på St Eriksplan. Ring dem och fråga så slipper du åka runt hela stan.
Toppen! Tack.
Men ringvägen, var ligger det? :hmm:
Det lutar mot att jag kollar med odenplan och st eriksplan först.
Bra att du säger till att jag ska rnga först. Brukar glömma det, och det kan bli lite jobbigt.
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:Toppen! Tack.
Men ringvägen, var ligger det? :hmm:
Det lutar mot att jag kollar med odenplan och st eriksplan först.
Bra att du säger till att jag ska rnga först. Brukar glömma det, och det kan bli lite jobbigt.
Den ligger på höger sida på Ringvägen om man kommer från Zinkensdamm. Om du åker 4an är det stoppet nedanför Södersjukhuset, tror det heter Rosenlund. Sen går man en liten bit och det ligger i ett av punkthusen. http://www.sallysgarn.se/hitta.php Vi har gått förbi där nån gång, har jag för mig. Eller det kanske var jag och nån annan stickgalning. :-)
  • 1
  • 182
  • 183
  • 184
  • 185
  • 186
  • 267

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?