Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
Knyttet & K skrev:
MuuM skrev:Lucca finns väl i en tjockare variant också?
Det vore ju något. Är det lika mjukt som Fino?
Jag måste visserligen provtvätta först. Jag vill inte sticka i garn som inte går att tvätta i maskin.
Kolla med Bubbi, hon har stenkoll. jag fick en härva sånt av henne för ett tag sen. Tyvärr var det fel färg och Marias har inte fått in rätt färg än.
Av Ponyo
Knyttet & K skrev:Och sen undrar jag vad jag ska sticka av en massa Eskimo? Jag sorterade lite i garnlådorna för någon dag sedan och insåg att jag hade en hel kasse full med Eskimo :siishah: Det är lite olika färger, 2 nystan av de flesta, en del har jag 3 av. Ska jag sticka en randig filt eller har någon bra förslag på småstickat? Det ska tillverkas lite julklappar, det kanske går att använda till något sådant?

Och sen vill jag ha tips på ett supermjukt, inte alltför dyrt och inte för tunt garn som skulle bli en bra tröja. Jag ska sticka en till Albert har jag tänkt. Egentligen skulle jag nog vilja ha den i ett tunnare garn, men jag vet inte om jag hinner få färdigt den. I mjukhet med Lucca Fino eller Visjögarn vill jag ha det, men kanske för stickor 4 eller något sådant.
Lucca :tumup:
(Alltså vanliga Lucca, för 4:or)
Av Ponyo
Knyttet & K skrev:
MuuM skrev:Lucca finns väl i en tjockare variant också?
Det vore ju något. Är det lika mjukt som Fino?
Jag måste visserligen provtvätta först. Jag vill inte sticka i garn som inte går att tvätta i maskin.
Tycker att det är mjukare än Fino.
Har tvättat i 30 grader maskin, och det gick bra. Men som sagt, ullprogrammet fungerade inte.
Av Umma
Bubbi skrev:
Knyttet & K skrev:Och sen undrar jag vad jag ska sticka av en massa Eskimo? Jag sorterade lite i garnlådorna för någon dag sedan och insåg att jag hade en hel kasse full med Eskimo :siishah: Det är lite olika färger, 2 nystan av de flesta, en del har jag 3 av. Ska jag sticka en randig filt eller har någon bra förslag på småstickat? Det ska tillverkas lite julklappar, det kanske går att använda till något sådant?

Och sen vill jag ha tips på ett supermjukt, inte alltför dyrt och inte för tunt garn som skulle bli en bra tröja. Jag ska sticka en till Albert har jag tänkt. Egentligen skulle jag nog vilja ha den i ett tunnare garn, men jag vet inte om jag hinner få färdigt den. I mjukhet med Lucca Fino eller Visjögarn vill jag ha det, men kanske för stickor 4 eller något sådant.
Finns det någon Webshop som har det? Vill gärna prova det. :D
Av Umma
:vågen: Nu har jag stickat klart min Baby Surprise Jacket! Den ligger i blöt nu och jag ska snart blocka den. Den blev liten tyvärr, men jag tror jag ska kunna forma den rätt mycket :tumup: ! Det blir nog runda metallknappar. :hmm:
Av Ponyo
Åh nej!!!
Jag har ytterligare en sak jag måste sticka!

Vi är bjudna på två-årskalas om två veckor. Och jag MÅSTE sticka en tröja till födelsebarnet. :app:
Måste lägga på ett kol.

Så det betyder att jag kanske kan få köpa garn imorgon. :app:
Av Ponyo
Umma skrev:
Bubbi skrev:

Finns det någon Webshop som har det? Vill gärna prova det. :D
Ingen aning, tyvärr. Jag köper i affär.
Användarens profilbild
Av tweed
Bubbi skrev:Kolla in tröjorna.
Den understa var en gång i tiden lika liten som den översta.
Den växer varje gång jag tvättar den. :lol:
Bild
Så praktiskt, ett plagg som växer med barnet :wink:
Av Ponyo
kvarnvik skrev:
Bubbi skrev:Kolla in tröjorna.
Den understa var en gång i tiden lika liten som den översta.
Den växer varje gång jag tvättar den. :lol:
Bild
Så praktiskt, ett plagg som växer med barnet :wink:
Tyvärr så gör den inte det. Den passar nog en fyra-femåring nu.
Den grå tröjan är precis för liten för honom
Användarens profilbild
Av puppan
Hej alla stickisar. :wink: :hello:

Vad gör jag för fel när det blir mosstickning istället för resår?
Jag gör två räta och två aviga.
Det ska bli en halsduk är tanken. :roll:
  • 1
  • 181
  • 182
  • 183
  • 184
  • 185
  • 267

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?