Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Zai
Å vad härligt om jag kunde få släkten att gå med på enbart hemmagjorda klappar i år. Jag är så trött på att köpa saker jag inte tycker om till någon som jag inte heller vet blir så glad för det. Och barnen får på tok för mycket, och det är inte vårat fel. Vi köper något väl valt men vi har en sjuhelsiekes stor familj och alla vill köpa, köpa, köpa. L började redan förra året kommentera vad som var mycket och vad som var lite, jag vill inte att det ska vara så. Själv sliter jag häcken av mig varje år för att fynda klappar som ser ut att vara värda mer än vad de är :oops:

Här ska produceras i år :D
Vilka bra julklappstips! Sy tygkassar och låta ungarna rita på dem var en idé som jag direkt nappar på. När jag var liten fick vi pynta ljus och ge bort. Mamma köpte infärgade vaxark som vi skar ut figurer och mönster i och satte på ljus. Men jag känner att våra barn är för små för sånt pyssel nu. Egenhändigt gjutna ljus är också kul att göra och ge bort.
Ber om ursäkt för en jättedum fråga, men vad har man ärtpåsar till? :hmm: :roll:
Ketronya skrev:Ber om ursäkt för en jättedum fråga, men vad har man ärtpåsar till? :hmm: :roll:
Aha, en leksak som man måste uppfinna lekar till! :vågen:

Nå, man kan kasta dem, kasta prick, kasta gris (bättre än boll inomhus eftersom den inte studsar), bära runt på dem, bygga små torn av dem, peta ut dem genom brevinkastet :roll: balansera dem på huvudet osv osv... :lol:
Användarens profilbild
Av Zai
Amiechan skrev:
Ketronya skrev:Ber om ursäkt för en jättedum fråga, men vad har man ärtpåsar till? :hmm: :roll:

Nå, man kan kasta dem, kasta prick, kasta gris (bättre än boll inomhus eftersom den inte studsar), bära runt på dem, bygga små torn av dem, peta ut dem genom brevinkastet :roll: balansera dem på huvudet osv osv... :lol:
Hur stora/små barn uppskattar ärtpåsar? Jag tycker själv de är underbara och ser framför mig ett kit med ärtpåsar i fina tyger och matchande förvaringspåse till :love:
Zai skrev:
Amiechan skrev:

Hur stora/små barn uppskattar ärtpåsar? Jag tycker själv de är underbara och ser framför mig ett kit med ärtpåsar i fina tyger och matchande förvaringspåse till :love:
Jag ser också.... Bra ide! Undrar också storlek?
Åh vilken bra tråd :vågen:
Jag har en idé om endast hemmagjorda julklappar i år. Men jag vet inte om jag hinner riktigt...

En tanke jag hade var att Albert skulle få rita tröjor till åtminstone sina far- och morföräldrar. Vi har textilkritor, men kanske är det bättre med någon annan typ av färg/pennor. Tipsa gärna?

Att brodera barnets teckningar var ju jättesmart, det kanske jag ska nappa på! Jag var inne på att ge bort en broderad kudde nämligen. Andra idéer jag haft är vantar, pulsvärmare, förvaringskorgar i tyg (typ Steltons brödkorg)
Anjapanja skrev:
Zai skrev:
Amiechan skrev:

Jag ser också.... Bra ide! Undrar också storlek?
Precis så jag tänkte också! :tumup: Ålder... vet inte alls. :lol: Det kan nog bero väldigt på barn och vad de har för sorts fantasi. Men min systerdotter kommer att vara 1½ år och makens systerdotter 2½ och hinner jag ska de få påsar båda två. Och sexårsgruppen/fritids hade rätt kul med dem en sommar jag jobbade.

Storlek tror jag på ungefär 10X10cm.
En stor TASS! :wink:

Jag skulle också vilja ge bort bara egengjorda julklappar.
Börjar jag nu så kankse jag hinner. :D

Tidigare har vi bl a låtit K 1½ år målat med textilfärg på örngott och förra året gav vi en bricka till min mamma med bilder på barnen.
En sådan här:
http://www.viivilla.se/kok/personlig-br ... &std=false
Ursäkta den långa länken men jag kommer inte ihåg hur man gör..
Användarens profilbild
Av melon
Jag var på syfestivalen i helgen och fick ännu en idé till julklappar, nämligen namnsmycken! Bokstavsstansar finns hos Classe http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... =134362200 och smycken finns ju lite överallt. 8)

Snabbt och ganska enkelt.
Senast redigerad av melon den mån sep 28, 2009 09:09, redigerad totalt 1 gånger.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 32

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?