- lör sep 26, 2009 14:15
Ja, får man det här? Jag skulle vilja ha ett stickat set, byxa och tröja till lillbusan. Någon som vill hjälpa?
Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
Emmiez skrev:behöver du hjälp hur man gör eller att sticka?Att sticka!
Dorotea skrev:Hm...Nej, jag har inget själv...Jag kan, och skulle gärna vilja, men jag vågar inte anmäla mig för jag tror inte att jag får det gjort.
Har du ett speciellt garn och mönster som du har sett ut? Ifall det stämmer med stickfastheten så kan jag sticka delarna på min stickmaskin och så får du montera det själv (det är monteringen som tar tid... och är tråkigt
)
Katja77 skrev:kan inte ens virka.Emmiez skrev:behöver du hjälp hur man gör eller att sticka?Att sticka!Jag kan inte ens virka ju...
Emmiez skrev:JO, tom. jag fattar ju att virka inte är samma som sticka.... Så knasig är jag inte på den fronten. Men sticka kan inte.Katja77 skrev:kan inte ens virka.Emmiez skrev:behöver du hjälp hur man gör eller att sticka?Att sticka!Jag kan inte ens virka ju...
man måste inte kunna virka för att kunna sticka.
det är lite som att säga jag kan inte sy, jag kan inte ens brodera
det är två olika saker.
att sticka är lättare tycker jag, virka är så många olika varianter.
stickning är räta och aviga sen bara följa mönstret vilket är lättare eller svårare beroende på mönster.
virka är ju luftmaska, fast maska, smygmaska, stolpe, halvstolpe, dubbelstolpe, o ja allt va dom nu hetermycket att hålla reda på
tyvärr kan ja inte hjälpa dig att sticka, önskar jag hade ro att sticka, men det har jag inte, jag börjar kommer halvvägs o sen tröttnar jag för det händer inget nytt. det är tråkigt
Dorotea skrev:Jag ska göra det! jag vill bara ha en vanlig kofta och typ kalsongmodell på byxan, inget konstigt. Yllebyxor sa vi på min tid!Katja77 skrev:Har du nån idé om färg, mönster, modell? Kolla på http://www.garnstudio.com där finns massor. Om du hittar nåt som du gillar så kan jag lämna fram en offertDorotea skrev:Hm...Nej, jag har inget själv...Jag kan, och skulle gärna vilja, men jag vågar inte anmäla mig för jag tror inte att jag får det gjort.
Har du ett speciellt garn och mönster som du har sett ut? Ifall det stämmer med stickfastheten så kan jag sticka delarna på min stickmaskin och så får du montera det själv (det är monteringen som tar tid... och är tråkigt
)
Hade tänkt mig att nån med massor av tid och lust skulle få sticka fritt... typ... Men jag avvaktar lite. montera kan jag inte heller...
Dorotea skrev:Det ska användas till att ha under overall tex. vid kalla dagar, över strumpbyxor när man ska vara fin men det är kallt ute... ja, som man använder ett fleeceställ! Så byxna ska vara ganska smal, men rymma strumpbyxa/kalsong/tunnare byxa/tight!Katja77 skrev:Vad ska det användas till? Byxorna, tänkte jag mest på - att ha under kjol/byxor, eller bara som de är?Dorotea skrev:Jag ska göra det! jag vill bara ha en vanlig kofta och typ kalsongmodell på byxan, inget konstigt. Yllebyxor sa vi på min tid!Katja77 skrev:Har du nån idé om färg, mönster, modell? Kolla på http://www.garnstudio.com där finns massor. Om du hittar nåt som du gillar så kan jag lämna fram en offertDorotea skrev:Hm...Nej, jag har inget själv...Jag kan, och skulle gärna vilja, men jag vågar inte anmäla mig för jag tror inte att jag får det gjort.
)
Hade tänkt mig att nån med massor av tid och lust skulle få sticka fritt... typ... Men jag avvaktar lite. montera kan jag inte heller...
Katja77 skrev:Emmiez skrev:JO, tom. jag fattar ju att virka inte är samma som sticka.... Så knasig är jag inte på den fronten. Men sticka kan inte.Katja77 skrev:kan inte ens virka.Emmiez skrev:behöver du hjälp hur man gör eller att sticka?Att sticka!Jag kan inte ens virka ju...
man måste inte kunna virka för att kunna sticka.
det är lite som att säga jag kan inte sy, jag kan inte ens brodera
det är två olika saker.
att sticka är lättare tycker jag, virka är så många olika varianter.
stickning är räta och aviga sen bara följa mönstret vilket är lättare eller svårare beroende på mönster.
virka är ju luftmaska, fast maska, smygmaska, stolpe, halvstolpe, dubbelstolpe, o ja allt va dom nu hetermycket att hålla reda på
tyvärr kan ja inte hjälpa dig att sticka, önskar jag hade ro att sticka, men det har jag inte, jag börjar kommer halvvägs o sen tröttnar jag för det händer inget nytt. det är tråkigt
melon skrev:Jag vill bara tipsa om att sticka byxan i resårstickning så sitter de bra!JOdå, mormor har jag, men hon kan bara sticka strumpor. Därför har vi miljoner strumpor, miljoner som ingen använder...Vi har varsitt sånt par till barnen istället för understäl, de är super och vi haranvänt dem massor!!! Siris är stickade randiga i restgarn, det blir en rolig effekt.
Jag skulle gärna sticka åt dig om jag bara hade tid... Du har ingen mormor eller så som har tråkigt?
Katja77 skrev:Men, är inte du syster till ellla? Eller har jag kopplat helt fel?melon skrev:Jag vill bara tipsa om att sticka byxan i resårstickning så sitter de bra!JOdå, mormor har jag, men hon kan bara sticka strumpor. Därför har vi miljoner strumpor, miljoner som ingen använder...Vi har varsitt sånt par till barnen istället för understäl, de är super och vi haranvänt dem massor!!! Siris är stickade randiga i restgarn, det blir en rolig effekt.
Jag skulle gärna sticka åt dig om jag bara hade tid... Du har ingen mormor eller så som har tråkigt?Ingen jag känner kan tyvärr sticka nåt vidare.
melon skrev:Nä, syster till imsel och mamman2!!Katja77 skrev:Men, är inte du syster till ellla? Eller har jag kopplat helt fel?melon skrev:Jag vill bara tipsa om att sticka byxan i resårstickning så sitter de bra!JOdå, mormor har jag, men hon kan bara sticka strumpor. Därför har vi miljoner strumpor, miljoner som ingen använder...Vi har varsitt sånt par till barnen istället för understäl, de är super och vi haranvänt dem massor!!! Siris är stickade randiga i restgarn, det blir en rolig effekt.
Jag skulle gärna sticka åt dig om jag bara hade tid... Du har ingen mormor eller så som har tråkigt?Ingen jag känner kan tyvärr sticka nåt vidare.
Dorotea skrev:Ellen har 110. Grejen är att det bör finnas rosa med i spelet... Typ ganska mycket rosa!Katja77 skrev:http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 29&lang=seHmm... vilken storlek ska hon ha? Jag skulle kunna dra fram stickmaskinen och sno ihop nåt, om du inte gillar det kan kanske Samuel ha det. Han har stl 104, men till sånahär plagg kan man nog gå upp minst en storlek.
Ungefär nåt sånt. fast detta är baby. Koftan behöver inte ha knappar, det som är enklast! Ska kika mer imorgon, nu ska jag sova. Jobb imorgon...
We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]
The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]
All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]
this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?