Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har fått hem min beco butterfly 2

Testade med Elmer nu idag och fann två fel.

Enligt DVDn så skulle man mäta in babyinsatsen så barnets huvud var innanför ryggstödet men samtidigt fanns en gräns (vit linje) för hur långt ner man ska sätta babyinsatsen.

Jag satte den så långt ner som det bara gick, trots att Elmers huvud då hamnar högt.

Han hamnar med huvudet delvis innanför men tillräckligt högt för att tyget inte ska vara tillräckligt stabilt att hålla huvudet.

Samtidigt hamnar hans fötter typ innanför midjebältet? De går att lyfta ur såklart men då får han sitta med benen så jäkla brett isär... blir som om han hade suttit i själva grundselen.

Gör jag fel eller är han för stor för babyinsatsen?

Han växer snabbt den här killen men för 2 dagar sedan vägde han prick 5 kg och var 57,3 cm lång. Han blev 3 veckor igår och stark i rygg och nacke.

Råd, någon? :-)

Så här ser det ut med babyinsats:
Bild

Här har jag dragit ut benet utanför midjebältet så han sitter väldigt brett isär.
Senast redigerad av Beckah82 den lör sep 26, 2009 17:00, redigerad totalt 1 gånger.
SQ skrev:Min komps hade samma problem med sin bebis i Becon.Enda du kan göra tror jag är att höja insattsen lite, och stödja huvudet med något. Inte lång tid kvar tills han slipper insattsen helt, och då blir selen betydligt smidigare att ha att göra med.

okej, tack för svar :-)
Användarens profilbild
Av Indah
Har du bara provat att måtta när han ligger ned på selen (tex om du har lagt selen på en säng/soffa/bord eller liknande) eller har du provburit honom också? Det kan ju vara så att han verkar komma för högt när han provligger på/i selen men om man lyfter upp och bär så kanske han hasar ned lite.
Förstår du hur jag tänker?
Indah skrev:Har du bara provat att måtta när han ligger ned på selen (tex om du har lagt selen på en säng/soffa/bord eller liknande) eller har du provburit honom också? Det kan ju vara så att han verkar komma för högt när han provligger på/i selen men om man lyfter upp och bär så kanske han hasar ned lite.
Förstår du hur jag tänker?
Jag la honom på och mätte först och sen satte jag fast insatsen utifrån hur lång han var (fast fick ju sätta den högre än jag skulle velat utifrån hans längd) och sen satte jag honom i selen och tog på mig selen och justerade alla remmar och allt sånt.
Nu sitter han iaf och sover i selen ...utan babyinsats!

Benen är ganska brett isär men så farligt är det inte, tyget sitter ju i knävecken. De sitter ju mycket bredare i en von rosenskena så det här borde ju vara okej.

Happs...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?