Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Tiger76
Vet inte under vilken rubrik jag ska lägg detta, men min moby wrap som jag tvättat flera gånger luktar så unket. Har hängtorkat den efter tvätt och inte fattat att man skulle tumla den. Någon som varit med om något liknande? Måste jag slänga den nu eller kan man gör något??? Har försökt vädra den och så.
Användarens profilbild
Av Blixa
Testa att tvätta den med lite ättika eller vinäger istället för tvättmedel. Det kan ta bort unken lukt.
Av Tiger76
ok... häller man det i tvättmedelfacket då? det börjar inte lukta ätticka istället då?
Användarens profilbild
Av Blixa
Häll en liten skvätt i tvättmedelsfacket och tvätta som vanligt. Så länge man inte tar en massa ättika så luktar det inte men tar bort andra urk-lukter. Det går bra med t ex äppelcidervinäger också.
Av Tiger76
tack snälla för tipset! ska pröva.
Användarens profilbild
Av Ami
Testa ättika det borde funka. Det är ju inte omöjligt att lukten beror på att det är så fuktigt nu och att det tar lång tid för sjalen att torka.

Jag vill tipsa om luftavfuktare - toppen i tvättstugan. Då torkar tvätten fort även under fuktiga sommardagar. (Om man har egen tvättstuga vill säga.)
Av Tiger76
har tyvärr ingen tvättstuga, bor i lägenhet.
Användarens profilbild
Av bani
Det är inte tvättmaskinen som börjar lukta sunk då? Kan bli så med tiden, man måste liksom tvätta ur den på hög temperatur med jämna mellanrum. Tvätten blir "missluktad" då.
Av Tiger76
Så kanske det är... har en allmän tvättstuga i huset, så då blir maskinerna ganska sunkiga..
Användarens profilbild
Av solanna
Vår tvättmaskin och vår tumlare är ganska sunkiga och ibland börjar tvätten lukta lite illa. Det brukar försvinna om jag tvättar i minst 60 grader och även häller någon matsked ättika eller två i sköljmedelsfacket. En Moby är ju i bomull så den borde klara 60 grader utan problem någon enstaka gång. Hoppas att den blir fin igen!
Användarens profilbild
Av Selman_73
Tiger76: jag har ganska "känslig" näsa och kan också intyga att tvätten INTE luktar ättika efter att ha haft ättika i sköljmedelsfacket.
Av Tiger76
Tack snälla för alla tips och svar! :D
Användarens profilbild
Av Bina
Tiger76 skrev:Tack snälla för alla tips och svar! :D
Hoppas du får bukt med det... sjalen är ju så viktig! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?