Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

kamalot skrev:Hur smaksätter man eget te? :D
Jag köpte ett neutralt svart te. Bredde ut det på bakplåtspapper på en plåt. Jag gjorde dels ett chaiinspirerat te med vaniljstång och då tog jag olika kryddor som jag mortlade lite försiktigt och sedan tog jag några droppar vatten på, blandade det med teet på plåten och försökte "krama in" lite kryddsmak med händerna (hörs det att jag hittat på det här själv eller? :lol: ). Sedan fick det stå i ugnen och torka (minns inte om det självtorkade eller om jag hade lite svag värme på en stund? Kan hända att jag bara ställde det där eftersom det är i vägen annars). Ett annat te gjorde jag med choklad och pepparmint, gick tillväga som ovan men blandade i lite pepparmyntsolja i vattnet och tillsatte finhackad mörk choklad.
noranora skrev:
kamalot skrev:Hur smaksätter man eget te? :D
Jag köpte ett neutralt svart te. Bredde ut det på bakplåtspapper på en plåt. Jag gjorde dels ett chaiinspirerat te med vaniljstång och då tog jag olika kryddor som jag mortlade lite försiktigt och sedan tog jag några droppar vatten på, blandade det med teet på plåten och försökte "krama in" lite kryddsmak med händerna (hörs det att jag hittat på det här själv eller? :lol: ). Sedan fick det stå i ugnen och torka (minns inte om det självtorkade eller om jag hade lite svag värme på en stund? Kan hända att jag bara ställde det där eftersom det är i vägen annars). Ett annat te gjorde jag med choklad och pepparmint, gick tillväga som ovan men blandade i lite pepparmyntsolja i vattnet och tillsatte finhackad mörk choklad.
Åh, så enkelt - jag ska definitivt försöka mig på att smaksätta eget te! :vågen:
Ketronya skrev:
Amiechan skrev:Ett år gjorde jag kakdegar till min svåger. Bara att skiva och lägga i ugnen för nybakat fika! :tumup: Det var mycket uppskattat.
Vilken smart idé, vad gjorde du för kakdegar? Fick han förvara dom i frysen?
Jepp, fryst fick det förvaras. Schackrutor, rågkakor och nån sorts kaka med chokladbitar i. Recepten tagna från Sju sorters kakor. De skickade en bild från dagen då de kastat sig över alla sorterna på en gång. :tumup:
Bild
(Min syster fick förresten kakfatet. :wink: )
ele skrev:Tygkassar med egna motiv var en kul idé tycker jag. Och låt barnen måla. Är den till mormor eller så blir hon säkert glad även för lite abstrakt småbarnskonst :D

Systerdottern målade dessa när hon var 20 månader:
örngott:
...

body:
Bild

Kanske skulle ta och trycka något kul på en vit tygkasse och ge bort (eller låta systerdottern rita igen :) ).

Tvål och badsalt har jag gjort något år.
Åh. Underbar. Ni ser väl löparen i nerförsbacke i skogen? Värsta moderna konsten.
Sockertopp skrev:
ele skrev:Tygkassar med egna motiv var en kul idé tycker jag. Och låt barnen måla. Är den till mormor eller så blir hon säkert glad även för lite abstrakt småbarnskonst :D

Systerdottern målade dessa när hon var 20 månader:
örngott:
...

body:
Bild

Kanske skulle ta och trycka något kul på en vit tygkasse och ge bort (eller låta systerdottern rita igen :) ).

Tvål och badsalt har jag gjort något år.
Åh. Underbar. Ni ser väl löparen i nerförsbacke i skogen? Värsta moderna konsten.
Ha ha, ja faktiskt!

Förresten, är det tuschtextilpennor?
noranora skrev:Bild
Snyggt! Jag ska absolut göra såna i julklappar i år. Jag fudnerar på det där med chokladen - finns det någon lämplig choklad i småbitar redan så att man inte behöver hacka? Lagom kvalité och inte så dyr. :lol:
Amiechan skrev:
noranora skrev:Bild
Snyggt! Jag ska absolut göra såna i julklappar i år. Jag fudnerar på det där med chokladen - finns det någon lämplig choklad i småbitar redan så att man inte behöver hacka? Lagom kvalité och inte så dyr. :lol:
Inte vad jag vet, men kör den i matberedare lite hastigt så går det snabbt och lätt :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 32

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?