Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mica
Någon som vet hur man får tag på en som kan brodera text? Jag har en dopklänning och ett band som ska ha ett flertal namn broderade och jag fixar det inte själv. Det måste vara någon jag kan köra och lämna sakerna till, så västra Skåne gäller.

Finns det forum? :hmm: Andra sätt?

Tror ni man kan begära arbetsprov? Det krävs inte perfekt broderi, men ömsinthet och försiktighet. Klänningen är från början av 1900-talet.
Av lilla trasdockan
är det inte nån i skåne som har broderimaskin? Tess (?) eller vill du ha handbroderat
Användarens profilbild
Av mica
Det bör nog vara handbroderat för att passa med alla namn som redan står där.
Användarens profilbild
Av diddeldi
vår dopklänning har lämnats in på hemslöjden för broderi (inte av mig, men jag vet att det är där de gjort det). kanske kan du kolla hos hemslöjden nånstans nära dig?
Användarens profilbild
Av mica
diddeldi skrev:vår dopklänning har lämnats in på hemslöjden för broderi (inte av mig, men jag vet att det är där de gjort det). kanske kan du kolla hos hemslöjden nånstans nära dig?
Det låter fiffigt. Men vad är hemslöjden?
Användarens profilbild
Av diddeldi
mica skrev:
diddeldi skrev:vår dopklänning har lämnats in på hemslöjden för broderi (inte av mig, men jag vet att det är där de gjort det). kanske kan du kolla hos hemslöjden nånstans nära dig?
Det låter fiffigt. Men vad är hemslöjden?
SHR, Svenska Hemslöjdsföreningarnas Riksförbund, är en ideell organisation som verkar för att bevara, främja och utveckla slöjden, både som kultur och näring. Visionen är att ge varje människa möjlighet att upptäcka skönheten, nyttan och glädjen i slöjden.
http://www.hemslojden.org
Användarens profilbild
Av mica
snögubbe skrev:Du har ingen kunnig släkting som vill brodera för dig?
Nej tyvärr inte vad jag vet.
Det är alltså sex namn + två datum + två namn + två datum som ska broderas totalt. Underbart när det är gjort men förfärligt innan. Och jag kan INTE göra det.
Av snögubbe
mica skrev:
snögubbe skrev:Du har ingen kunnig släkting som vill brodera för dig?
Nej tyvärr inte vad jag vet.
Det är alltså sex namn + två datum + två namn + två datum som ska broderas totalt. Underbart när det är gjort men förfärligt innan. Och jag kan INTE göra det.
Ni har ingen garnaffär eller sybehörsaffär där du bor, isådana fall kan du gå in och fråga om dom kan hjälpa dig. Har du provat på Hemtex, om dom inte kan, så kanske dom kan hjälpa dig med någon som kan.
Jag hoppas att du hittar någon som kan hjälpa dig med broderiet.
Av Smultronbarn
Finns det någon syjunta eller syförening i din närmaste kyrkas församling? Syföreningstanter brukar vara en hejare på att brodera och handarbeta. :tumup: Ring församlingsexpeditionen och fråga!
Användarens profilbild
Av mica
Smultronbarn skrev:Finns det någon syjunta eller syförening i din närmaste kyrkas församling? Syföreningstanter brukar vara en hejare på att brodera och handarbeta. :tumup: Ring församlingsexpeditionen och fråga!

Men så smart! Kyrkan i byn verkar vara aktiv så det måste ju finnas en gammal/ung broderikunnig.
Användarens profilbild
Av Grönöga
Kolla upp hemslöjden! De brukar kunna hjälpa till med det mesta! Vet att hemslöjden i Skåne är väldigt aktiv också..
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?