Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag hänger på! Förra året blev det ringar och stickade armband till alla av honkön, i år blir det raggsockor till alla av hankön. Visserligen inte så himla roligt att sticka, men det är ju en no-brainer så det gör jag på tråkiga möten och liknande. Pappa och bröderna har frågat i flera år, av någon anledning tycker de visst att det man stickar ska vara nyttigt på något sätt :Hahaa: :roll:

Ett par färdiga, garn inhandlat för tre par till.
Av ele
Tygkassar med egna motiv var en kul idé tycker jag. Och låt barnen måla. Är den till mormor eller så blir hon säkert glad även för lite abstrakt småbarnskonst :D

Systerdottern målade dessa när hon var 20 månader:
örngott:
Bild

body:
Bild

Kanske skulle ta och trycka något kul på en vit tygkasse och ge bort (eller låta systerdottern rita igen :) ).

Tvål och badsalt har jag gjort något år.
Jag håller på att virka mössor i Eskimogarn till barnen i släkten, och kanske blir det stickade tossor av samma garn till minstingarna. Tänkte också börja i tid, då jag egentligen inte kan virka... :lol:

Tygkassar och vetekuddar var en bra idé, :tumup: och Waldorfdocka.

Ätbara saker och badsaker brukar ju också gå hem. Min pappa brukar alltid få saft eller marmelad av oss då han alltid varit en stor marmeladälskare, men nu har han sockerförbud (diabetes) så vet i 17 vad man skall göra åt honom... :hmm:
Definitivt tass! Så kul att pyssla egna julklappar. Får se hur mycket jag hinner med tanke på snar bebisankomst. Men jag kommer hänga här och kolla in tips och idéer! :D
Amiechan skrev:Ett år gjorde jag kakdegar till min svåger. Bara att skiva och lägga i ugnen för nybakat fika! :tumup: Det var mycket uppskattat.
Vilken smart idé, vad gjorde du för kakdegar? Fick han förvara dom i frysen?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 32

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?