Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av rödsammet
Å vad trött jag är på att få negativa kommentarer om att jag bär på rygg :hopmad:
Axplock:
"nej, du ska ha honom fram förstår du"
"du ska bära fram istället, så du ser ditt barn"
"Barnet hör inte ditt hjärta när du har det där bak"
"barnet kan ju ramla ut"
"det där ser ju farligt ut"
"hur vågar du ha ditt barn sådär?"

och nu senast-
"jag har en sån där RIKTIG sele som man bär fram med, du kanske ska prova en sån" (när A satt i sjal på ryggen.

Jag älskar att bära på rygg och sonen verkar nöjd han med!
(får fina kommentarer också ska tilläggas)

nåt tips på ett slagfärdigt svar?
Användarens profilbild
Av Din mamma
Mina bästa svar på tal är:

"Det är vad DU tycker!" (Måste sägas med aggressiv min och argt tonfall :lol: )

"Sköt dig själv!" (Kan både väsas halvt hörbart eller skrikas, beroende på humör :wink: )

Eller så kan man vara diplomatisk och säga:

"Vi trivs jättebra såhär, åh det är så härligt :loving: " med ett lyckligt leende, det brukar vara allra mest provocerande för den som kritiserar.

Lycka till! :tumup:
Användarens profilbild
Av Asia
" va, har jag ett BARN på rygen?? :shock: " med mycket förvirrat uttryck. :lol:
Användarens profilbild
Av rödsammet
Din mamma skrev:Man kanske kunde anlägga ett förvånat/förvirrat uttryck och säga "hur tänkte du nu?" annars. Folk brukar tycka att det är asjobbigt att utveckla kritik.
Smart - ska genast testa :mrgreen:
Av liten06
Din mamma skrev:Man kanske kunde anlägga ett förvånat/förvirrat uttryck och säga "hur tänkte du nu?" annars. Folk brukar tycka att det är asjobbigt att utveckla kritik.
:iagree:
Användarens profilbild
Av rödsammet
Paul skrev:Men, vad är det för nissar som lägger sig i hur du bär? Människor på stan eller människor du känner? :siishah:
Människor på stan och bekanta - alltså inte såna jag känner väl. Typ folk som sitter på samma café som jag och måste kommentera det förskräckliga de ser :roll:
Av Hell Cat
rödsammet skrev:
Paul skrev:Men, vad är det för nissar som lägger sig i hur du bär? Människor på stan eller människor du känner? :siishah:
Människor på stan och bekanta - alltså inte såna jag känner väl. Typ folk som sitter på samma café som jag och måste kommentera det förskräckliga de ser :roll:
Det värsta är att barn som ligger i en barnvagn och skriker ofta ses som "normalt" och kommenteras inte :? :(
rödsammet skrev:"nej, du ska ha honom fram förstår du"
"du ska bära fram istället, så du ser ditt barn"
"Barnet hör inte ditt hjärta när du har det där bak"
"barnet kan ju ramla ut"
"det där ser ju farligt ut"
"hur vågar du ha ditt barn sådär?"
"jag har en sån där RIKTIG sele som man bär fram med, du kanske ska prova en sån"
En del av dom där kommentarerna behöver man inte ta som negativ kritik. (Det beror ju lite på tonfallet förstås). Man kan ta dem som välmenande kritik från folk som inte kan så mycket om det de pratar om. Eftersom de har fel så behöver du inte ta åt sig (även om det kan vara svårt att låta bli). Eftersom de vet lite grand så kan du ge dem lite rätt. Eftersom de är välmenande så kan du förklara snllt varför de har fel.

– Nej, du ska ha honom fram förstår du.
– Nja, det hade jag ju när han var nyfödd, men nu är han så stor så att det är bekvämare på ryggen.

– Barnet hör inte ditt hjärta när du har det där bak
– Nja, han är ju så stor nu så han blir trygg och vet att jag är här ändå. Det där spelade mer roll när han var nyfödd.
Användarens profilbild
Av Asia
Ullegulle78 skrev:
Asia skrev:" va, har jag ett BARN på rygen?? :shock: " med mycket förvirrat uttryck. :lol:
Ja, den är bra! :D

Vi måste fika snart, så Lovis kan få sina tofflor..
lätt :tumup:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?