Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Idag var jag in på Ullfrotté-butiken. Det finns röd och svart ullfrotté på metervara, andrasortering. 50:-/meter kostar det. Det finns röd på 36 och 50 cm bredd och den svarta låg på 55. Tyget är rundstickat, så när man klipper blir den ju dubbelt så bred. 200g per kvadratmeter, alltså tunn och smidig. Den som vill ha skickar pm så kan jag shoppa till veckan!
Senast redigerad av Britt den ons sep 23, 2009 18:07, redigerad totalt 1 gånger.
Av Emmiez
vad är ullfrote :hmm:
skulle det funka att ha som blöjbyxor eller är det till kläder eller vad kan man ha det till?
Av petwol
Sökte lite på ullfrotte och hittade denna hemsida, här står lite om vad det är och vad det används till (underställ till försvaret till exempel) tvättråd finns mm.

http://www.woolpower.se/se/asp/material_1.asp
Användarens profilbild
Av glis
Jag använder inget annat än deras sockor, älskar dem! Men vad 17 skall jag sy? Sist var det ju lätt att avstå när det bara fans grön, men röd och svart gör ju saken värre... :hmm:
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Skulle inte sy ullbyxor av det, det går att tvätta i vanligt tvättprogram och är dessutom rätt glest. (tovar sig inte)

Jag har sytt bla detta...
overall
Bild
Jacka med huva
Bild

fast det var av lite tjockare... byxor blev det med.

Nu ska jag sy mellanlagerunderställ (eller 1a lager) till F, tröja och byxa. Väpnarhuva är med ett tips!

Till mig själv skulle jag vilja sy en amningströja (eftersom det kommer att ammas hela vintern och ull är det bästa då man är ute)
Av Emmiez
Emmamedhunden skrev:Skulle inte sy ullbyxor av det, det går att tvätta i vanligt tvättprogram och är dessutom rätt glest. (tovar sig inte)

Jag har sytt bla detta...
overall
Bild
Jacka med huva
Bild

fast det var av lite tjockare... byxor blev det med.

Nu ska jag sy mellanlagerunderställ (eller 1a lager) till F, tröja och byxa. Väpnarhuva är med ett tips!

Till mig själv skulle jag vilja sy en amningströja (eftersom det kommer att ammas hela vintern och ull är det bästa då man är ute)
vilken söt overall :D
Av Smultronbarn
Det låter ju toppen! :D

Förresten, använder man det direkt på kroppen eller är det bäst som ett mellanlager mellan vanliga kläder och ytterkläder?
Av Britt
Det går finfint med ullfrotté direkt mot kroppen! Underställ är väl vad tyget som finns nu är bäst till. Det som fanns just nu var en halvpall blandat rött och svart. Jag kommer att ta det i pm-ordning och åka dit på tisdag och köpa det som intresserade vill ha.
Av Smultronbarn
Väntar med spänning på om det blir någon ullfrotte över till mig idag... :hoppa: :wave: 8)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?