Built to last
Why Would you Settle for Less when you can have More? Do not let other Authors Fool you with Empty Marketing Keywords. FLATBOOTS is what you Deserve. Built to last, Built from Scratch, Nothing Less.
Läs merOver a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
esarina skrev:Vissa märkesvagnar klumpas ihop så på sina håll. "Alla bugaboomammor är snobbiga och materialistiska och dricker latte och shoppar hela dagarna" har jag fått höra när jag varit på öf tex, och sen ser de lite skamsna ut när vi går därifrån tillsammans och jag kör ut min bugga ur barnvagnsrummet. Men jag förstår det faktiskt, för vissa grupper är riktigt slutna gäng och svåra att börja prata med om man inte är med från början. Vi hade en sån mammagrupp som nästan tog över öppna förskolan jag brukade gå till, de var 8-10 mammor som alltid var där, de kände redan varandra och de pratade inte med någon annan än varandra, de var buffliga och otrevliga till och med säkert inte var meningen. De hade likadana, skötväskor och vagnar och barnens kläder var från samma märke. Hade jag inte vetat bättre hade jag lätt kunna mummla nånting om "såna där skiphopmammor"![]()
Sannasmamma skrev:men så kan man ju inte tänka, jag slutar ju inte köra barnvagn för att några knasiga mammor har barnvagn.Barnvagn är ändå norm. Nästan alla har en, så det är svårt att tänka något som klumpar ihop alla som har barnvagn till att ha samma egenskaper.
Liten vus skrev:Jag är faktiskt lite rädd för såna där "bugaboomammor", om man ska generalisera. De tittar på mig med mina hammock bagar, slitna bärselar och ännu mer sliten Brio Race från -05 som gnisslar som attans, med en blick som gör att jag känner mig som jag försöker komma in på värsta hippa innestället i totalt fel outfit, när jag i själva verket bara ska till sandlådan med mina barn.esarina skrev:Vissa märkesvagnar klumpas ihop så på sina håll. "Alla bugaboomammor är snobbiga och materialistiska och dricker latte och shoppar hela dagarna" har jag fått höra när jag varit på öf tex, och sen ser de lite skamsna ut när vi går därifrån tillsammans och jag kör ut min bugga ur barnvagnsrummet. Men jag förstår det faktiskt, för vissa grupper är riktigt slutna gäng och svåra att börja prata med om man inte är med från början. Vi hade en sån mammagrupp som nästan tog över öppna förskolan jag brukade gå till, de var 8-10 mammor som alltid var där, de kände redan varandra och de pratade inte med någon annan än varandra, de var buffliga och otrevliga till och med säkert inte var meningen. De hade likadana, skötväskor och vagnar och barnens kläder var från samma märke. Hade jag inte vetat bättre hade jag lätt kunna mummla nånting om "såna där skiphopmammor"![]()
Sannasmamma skrev:men så kan man ju inte tänka, jag slutar ju inte köra barnvagn för att några knasiga mammor har barnvagn.Barnvagn är ändå norm. Nästan alla har en, så det är svårt att tänka något som klumpar ihop alla som har barnvagn till att ha samma egenskaper.![]()
.
Sporttjejen skrev:Det där känner jag verkligen igen! Men jag blev så himla lättad när min granne, som jag i smyg sett hade köpt en sån där märkesvagn, visade sig vara en rätt "normal" förälder som hade köpt vagnen begagnat på blocket, hade en rätt ful skötväska (i början iaf) och liksom jag läckte bröstmjölk om nätterna ibland.Liten vus skrev:Jag är faktiskt lite rädd för såna där "bugaboomammor", om man ska generalisera. De tittar på mig med mina hammock bagar, slitna bärselar och ännu mer sliten Brio Race från -05 som gnisslar som attans, med en blick som gör att jag känner mig som jag försöker komma in på värsta hippa innestället i totalt fel outfit, när jag i själva verket bara ska till sandlådan med mina barn.esarina skrev:Vissa märkesvagnar klumpas ihop så på sina håll. "Alla bugaboomammor är snobbiga och materialistiska och dricker latte och shoppar hela dagarna" har jag fått höra när jag varit på öf tex, och sen ser de lite skamsna ut när vi går därifrån tillsammans och jag kör ut min bugga ur barnvagnsrummet. Men jag förstår det faktiskt, för vissa grupper är riktigt slutna gäng och svåra att börja prata med om man inte är med från början. Vi hade en sån mammagrupp som nästan tog över öppna förskolan jag brukade gå till, de var 8-10 mammor som alltid var där, de kände redan varandra och de pratade inte med någon annan än varandra, de var buffliga och otrevliga till och med säkert inte var meningen. De hade likadana, skötväskor och vagnar och barnens kläder var från samma märke. Hade jag inte vetat bättre hade jag lätt kunna mummla nånting om "såna där skiphopmammor"![]()
Sannasmamma skrev:men så kan man ju inte tänka, jag slutar ju inte köra barnvagn för att några knasiga mammor har barnvagn.Barnvagn är ändå norm. Nästan alla har en, så det är svårt att tänka något som klumpar ihop alla som har barnvagn till att ha samma egenskaper.![]()
.
![]()
Behöver jag säga att deras skötväskor alltid matchar färgen på barnvagnen och likaså filten som ligger i densamma? Att deras barn alltid verkar rena och inte ligger och badar sandbad som mina? Att de har klackskor och jag ett par gympadojjor, modell äldre, som gör att jag ser ut som skogsmulle?
anna m skrev:Om vi är ärliga mot oss själva och rannsakar oss lite så tror jag de flesta är medvetna om hur snacket går här på sb om människor som väljer att inte bära i sjal... eller gud förbjude väljer en babybjörn. Då är det nästan bättre att inte bära alls. Domen är hård. Och det är väl snorkigt om något...
Katharina skrev:Jo det hoppas jag att de gör men så låter det inte.anna m skrev:Om vi är ärliga mot oss själva och rannsakar oss lite så tror jag de flesta är medvetna om hur snacket går här på sb om människor som väljer att inte bära i sjal... eller gud förbjude väljer en babybjörn. Då är det nästan bättre att inte bära alls. Domen är hård. Och det är väl snorkigt om något...
Nä, de flesta säger väl hellre bära med BB än att inte bära alls?
Katharina skrev:anna m skrev:Om vi är ärliga mot oss själva och rannsakar oss lite så tror jag de flesta är medvetna om hur snacket går här på sb om människor som väljer att inte bära i sjal... eller gud förbjude väljer en babybjörn. Då är det nästan bättre att inte bära alls. Domen är hård. Och det är väl snorkigt om något...
Nä, de flesta säger väl hellre bära med BB än att inte bära alls?
Bello skrev:Jag tror att hon mest reagerade på deras attityd att vara förmer än andra, att deras val var bättre än de andra mammornas, både vad gällde bärande men även annat.Jag har (i smyg
Kan även tänka mig att det blev lite mycket av det goda.
Jag vet ju själv hur lätt det kan bli fanatiskt när jag själv träffar en annan sjal like. De diskussionerna kan nog för andra uppfallas som helt absurda, och många gånger får jag verkligen lägga band på mig. Jag hoppas verkligen att jag inte förmedlat något negativt angående sjalar och bärande.
Alla har ju faktiskt ett eget val hur de vill uppfostra och ta hand om sina barn även om det skiljer sig från hur jag gör.
Din mamma skrev:Jamenvisst måste man få vara nöjd med sina val och känna glädje och stolthet över saker och ting. Om någon känner sig hotad, provocerad eller får komplex bara därför, så är det ju den personens eget problem. I det här fallet vet vi dock inte hur personerna uppträtt, om de möjligen sagt nåt nedlåtande om andras val, mobbat ut andra etc.Bello skrev:Jag tror att hon mest reagerade på deras attityd att vara förmer än andra, att deras val var bättre än de andra mammornas, både vad gällde bärande men även annat.Jag har (i smyg
Kan även tänka mig att det blev lite mycket av det goda.
Jag vet ju själv hur lätt det kan bli fanatiskt när jag själv träffar en annan sjal like. De diskussionerna kan nog för andra uppfallas som helt absurda, och många gånger får jag verkligen lägga band på mig. Jag hoppas verkligen att jag inte förmedlat något negativt angående sjalar och bärande.
Alla har ju faktiskt ett eget val hur de vill uppfostra och ta hand om sina barn även om det skiljer sig från hur jag gör.) tänkt en del på det där du skrev. Är det inte egentligen ganska naturligt att tycka att ens egna val är bättre än andras? Annars skulle man ju knappast gjort det valet. Är det inte okej att tycka att man har en jättefin sjal, och vara stolt över den? Är det inte okej att tycka att man är superduperasduktig på att knyta ryggknyt, och berätta om det, för att inspirera andra? Det gör i alla fall jag.
Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?