Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

melon skrev:glis och zandrama: Ni måste ju vara överens :lol: Jag funderar också över hålen, ett överkast ska ju helst täcka sängkläderna liksom... Kanske jag får spara yoyo'sen till en annan gång?

Siris säng är ju en liten växasäng, så det är ju inte en helsäng :mrgreen:
Fast jag hade ett virkat överkast med "hål" i (till stor säng, virkat av min gammelmormor, tror jag) och man tänker inte på att man ser sängkläderna igenom. Det är ju så små hål. 8)
Bubbi skrev:
kvarnvik skrev:
Bubbi skrev:
melon skrev:
Bubbi skrev:Eskimo = :loving:
Håller med :loving:
Hur kan det vara så billigt?
Det är så fint. Så mjukt. Så lättatickat.
Men det nopprar ju sig innan man har stickat färdigt :hide:
Aha! Där har vi det! :D
Än har det inte börjat noppa. Men luddigt är det, så jag kan tänka mig att det kommer noppa
För mig som är extremt klikänslig klarar inte av Eskimo, det kliar nåt enormt. (Fast Vidar är värre, antingen kliar det, eller så är det för hårigt :roll:)
leonie skrev:
Umma skrev:Jag är inte så nöjd med M&K Ecoullen...den luktar. Ull. :siishah:
*springer och sniffar* Ja! Den luktar faktiskt lite ull! :loving: :wink:
Det är ju det som är så fantastiskt med "riktig" ull, att den luktar. Jag älskar att sticka i "obehandlad" ull. :loving:
Håller på med ett amerikanskt stickmönster. Vad betyder "hold on"
"-take the 8 central st and hold on the 12 st from each side.
-Join the hold on st with the central st, joining 1 central st with 1 of the hold on stitches.
-Repeat this 7 times until have a total of 18 st."
Det var detta jag inte fattade..... :hmm:
babette skrev:Håller på med ett amerikanskt stickmönster. Vad betyder "hold on"
-Join the hold on st with the central st, joining 1 central st with 1 of the hold on stitches.
Jag fattar det som att du ska låta 12 maskor på varje sida om de 8 mittersta vila. Sen stickar du ihop en av de 8 i mitten med en av de 12 på sidorna.
Kaffemoster skrev:
babette skrev:Håller på med ett amerikanskt stickmönster. Vad betyder "hold on"
Jag fattar det som att du ska låta 12 maskor på varje sida om de 8 mittersta vila. Sen stickar du ihop en av de 8 i mitten med en av de 12 på sidorna.
Fast det verkar konstigt med det angivna maskantalet, för när alla 8 centrala maskor är ihopstickade så borde det vara 24 maskor kvar (dvs 12*2=24).
Av Ponyo
Igår var jag och MuuM och kollade på garn i butiken "Sticka".
Jag köpte lite Eskimo, som ni alla vet vid detta laget, och behövde stickor till dem.
MuuM hittade Knit Pros i storlek 9 som hon la upp på disken.
Då sa ägarinnan: - Dem där vill ni inte ha!
Vi såg båda ut som frågetecken först. Men fann oss och insåg att hon inte visste vilka proffs hon hade att göra med ;)
Bubbi skrev:Igår var jag och MuuM och kollade på garn i butiken "Sticka".
Jag köpte lite Eskimo, som ni alla vet vid detta laget, och behövde stickor till dem.
Vi såg båda ut som frågetecken först. Men fann oss och insåg att hon inte visste vilka proffs hon hade att göra med ;)
:shock: Vilket argument hade hon för det då?
Av Ponyo
solängel skrev:
Jag misstänker att hon inte trodde att vi visste vad det var.
Sen började hon fråga ut oss vad vi tyckte om dem. De var visst helt nya för henne.
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
solängel skrev:
Jag misstänker att hon inte trodde att vi visste vad det var.
Sen började hon fråga ut oss vad vi tyckte om dem. De var visst helt nya för henne.
Ja, hon menade ju på att de inte hade kablar. :fnissa:
CrazyMagpie skrev:Bubbi och Muum - Vilken försäljar-talang ni fick träffa på! :lol:
:iagree: :fnissa: I en av butikerna här i stan hänger knit pros längst bort på hyllan med stickor. Varför ta hem nytt om man inte är intresserad av att sälja, liksom :hmm: :lol:
solängel skrev:
CrazyMagpie skrev:Bubbi och Muum - Vilken försäljar-talang ni fick träffa på! :lol:
:iagree: :fnissa: I en av butikerna här i stan hänger knit pros längst bort på hyllan med stickor. Varför ta hem nytt om man inte är intresserad av att sälja, liksom :hmm: :lol:
I en affär jag var inne i nyss visste de inte alls vad KnitPro var för något. Men nya är de väl inte?! De har väl funnits i flera år?

Jag får beställa mina på nätet, eller åka sju mil enkel resa... :roll:

Jag har på sistone faktiskt funderat på att öppna en garnbutik i en av de närmsta städerna här omkring - en butik som inte bara säljer akrylgarner och metallstickor... men maken tror inte på idén. Fast, vad vet han?! Vem vet, kanske blir läge sen till våren, när man är nyexad och arbetslös!
  • 1
  • 172
  • 173
  • 174
  • 175
  • 176
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?